Laptele vegetal – beneficii pentru sanatate

Dieta&Fitness

Laptele vegetal – beneficii pentru sanatate

In ultima perioada au aparut din ce in ce mai multe controverse referitoare la efectele laptelui de natura animala asupra organismului uman. Chiar daca foarte multi specialisti afirma faptul ca organismul uman are parte de foarte multe beneficii consumand lapte de vaca sau de capra, exista si nutritionisti care considera ca acest tip de lapte ne este total daunator noua, oamenilor.

Exista multe ingrijorari in ceea ce priveste laptele de natura animala cu privire la efectul alergenic, a tulburarilor hormonale, diabetului si chiar a cancerului. Continutul real al laptelui depinde foarte mult de modul in care au fost crescute si hranite animalele, motiv pentru care laptele, indiferent daca este sau nu pasteurizat poate fi extrem de daunator organismului uman. Adevarul este ca laptele are calitati nutritionale esentiale pentru dezvoltarea puiului (vitel in cazul laptelui de vaca), dar ca acesta este un aliment incomplet pentru celelalte specii. In acest sens, laptele poate avea prea putin magneziu in raport cu calciul, manifesta un dezechilibru in ceea ce priveste cantitatea de grasimi si contine cantitati prea mici de vitamine pentru a fi benefic.

 

Nutritionistii au ajuns la concluzia ca molecula laptelui de vaca este mult prea mare pentru ca acesta sa fie benefic corpului uman, motiv pentru care laptele ingreuneaza digestia si este extrem de daunator. Exista insa alternative, diferite tipuri de lapte vegetal, cu un continut nutritional divers si considerate ca fiind benefice pentru oameni. Pe langa faptul ca este extrem de gustos si de hranitor, laptele vegetal nu contine lactoza, un tip de zahar natural care este prezent in produsele lactate, deci poate fi consumat indiferent de varsta sau daca exista sau nu intolerante la lactoza.

 

Iata deci cateva tipuri de lapte vegetal si beneficiile acestora pentru organism:

 

1.     Laptele de migdale – este o sursa de fibre, proteine, minerale (seleniu si magneziu), vitamine si fitonutrienti. Acest tip de lapte nu contine multe calorii si carbohidrati, motiv pentru care reprezinta algerea ideala pentru persoanele care isi doresc sa slabeasca. O cana de lapte de migdate ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar, vederii si sistemului osos si este recomandata dupa antrenamentul fizic pentru ca ajuta la refacerea tesutului muscular

 

2.     Laptele de soia – este extrem de caut de catre vegetarieni sau persoanele care tin post. Acest tip de lapte nu contine colesterol si are un continut ridicat de calciu. Este recomandat in prevenirea maladiilor cardiovasculare si a hipertensiunii si studiile arata faptul ca laptele de soia reduce riscul aparitiei diabetului. Cu toate acestea, fiind la mare cautare, laptele de soia a ajuns sa fie “contaminat”, puternic procesat si sa contina chiar si radicali liberi. Iti recomandam deci sa alegi doar lapte de soia bio sau sa-l prepari chiar tu acasa

Beneficiile laptelui de soia

3.     Laptele de orez – acesta este o sursa importanta de carbohidrati si este recomandat dupa ce ai depus efort fizic pentru ca este extrem de hranitor. Consumul de lapte de orez asigura necesarul de calciu si de fosfor, minerale extrem de importante pentru mentinerea oaselor si a sanatatii dintilor. Indiferent daca alegi sa-l prepari tu acasa sau sa-l achizitionezi din magazinele specializate, laptele de orez este o alegere inteligenta deoarece este fortificat cu multe vitamine si minerale esentiale.

Exista, desigur, mai multe tipuri de lapte vegetal, dintre care foarte apreciate sunt laptele de cocos, laptele de nuca si  laptele de canepa. Tu pe care le-ai incercat pana acum?

Articol scris de Marga Rotaru



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou