Incursiune in stretching-yoga

Dieta&Fitness

Incursiune in stretching-yoga

Noile metode de relaxare: stretching-yoga! Am incercat cateva si chiar mi-au adus o placere imensa ajutandu-ma sa scap de durerile de spate care mi-au aparut. Citeste mai departe despre cateva metode stretching-yoga si poate vei pune si tu cateva dintre ele in practica.

Acum cativa ani, intr-o toamna, am facut o mica calatorie in Anglia. Fugind de frig si umezeala mereu incercam sa ma refugiez intr-un magazin; asa am nimenit intr-o oaza de obiecte decorative de la pipe, la rochite hippie, la instrumente muzicale. In acele timpuri inca eram fascinata de nebunia yoga, asa ca imediat cum am vazut un poster cu pozitiile cele mai importante l-am si achizitionat.

Frenezia a mai trecut si acum posterul troneaza la subsolul casei unde locuiesc. Scopul lui este unul demn de apreciat: acopera spartura dintr-un perete care este in intregime acoperit de oglinzi. Pentru superstitioase nu eu am spart oglinda. Lasand gluma la o parte in ultimele luni m-am tot vaitat de dureri de spate si de aici incepe incursiunea in noile metode de relxare

Liste mentale

Sunt genul de persoana care face liste asa ca am inceput sa ma gandesc la motive plauzibile de ce ma doare coloana. S-a schimbat sezonul, nu stau niciodata dreapta – chiar si acum cand scriu am o pozitie de as face mandru chiar si un beduin: oricat de mic este scaunul reusesc cumva sa-mi ridic picioarele si stau asa pana amortesc.

Revenind la motive unul important este si faptul ca nu fac miscare si dorm stramb in pat.

Nu este de ras, cu cat este patul mai mare cu atat am mai mult spatiu sa ma intind, sa dorm pe diagonala, in pozitie de fetus si ma trezesc cu dureri enorme de spate. Am ajuns chiar sa-mi fac o pista de aterizare in pat cu ajutorul pernelor si sa dorm intre ele, ca bebelusii pentru o mai buna relaxare.  

Stretching a la motanului casei

Multumesc motanasului „Bibi” care dupa un somn lenes si cativa pasi agale a inceput sa se intinda in pozitii de stretching-yoga care m-au inspirat si pe mine. Imediat am fugit jos la poster sa vad exact pozitiile si dupa cateva search-uri pe Internet documentarea a luat sfarsit.  

Acum daca-mi simt spatele incordat de la prea mult stat jos la birou, apelez mereu la cateva exercitii de baza care-ti relaxeaza acea zona, la fel fac si in diminetile cand corpul meu nu vrea sa mai respecte pista mai sus mentionata si ma simt mult mai bine. Totusi sa ne intelegem, nu va asteptati la minuni. Puteti sa considerati asta o pauza mult meritata, oricum se spune ca dupa fiecare ora de stat jos, trebuie sa te misti cateva minute.  

Stretching-yoga

Pentru inceput faci cateva exercitii de incalzire, intinzi extremitatile, misti incheieturile (maini, gat, picioare, bazin), te intorci in stanga si in dreapta sa-ti trosnesti coloana si incepi. 

Incearca sa gandesti ca o pisica:

  • Te asezi pe jos, in genunchi (de preferat pe ceva care sa nu doara: paturica, saltea speciala), apleci bazinul ca sa atingi cu mainile podeaua si tragi de brate in fata. Ca un copil care nu are somn si-si ridica fundul ca sa arate ca nu vrea sa asculte de „treci la nani”.
  • Apoi incerci sa-ti arcuiesti spatele ca o felina care se simte amenintata.
  • Urmatoarea pozitie este si singura careia ii stiu denumirea exacta „Cobra”, te intinzi pe burta si-ti impingi partea de sus a corpului in maini sa simti cum ti se arcuieste spatele ca un serpisor.
  • Revii in pozitie de sezut si incerci o pozitie calma de „Lotus”, trebuie sa-ti aduci picioarele in pozitie de beduin dupa cum imi place mie sa-i zic.

Astea sunt cateva exercitii pe care am ales sa le descriu insa daca te vei documenta mai bine despre acest tip de yoga vei gasi mai multe daca doresti un adevarat ritual de relaxare si un motiv bun pentru o pauza.  

Forum Mayra: "Arte martiale" sau "Tae-Bo".



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou