Iata ce alimente dietetice iti fac bine si care nu!

Dieta&Fitness

Iata ce alimente dietetice iti fac bine si care nu!

De multe ori, atunci cand suntem la dieta, mergem in supermarket si alegem acele produse care sunt etichetate cu “light”, “dietetic” sau “fara grasimi”. Insa nu intotdeauna sunt cele mai bune alegeri pe care le poti face, pentru ca unele dintre aceste alimente contin zaharuri, multe E-uri sau alte substante care ne fac mai mult rau decat bine.

Mai jos veti gasi o lista cu alimente dietetice bune si rele pentru sanatatea si pentru dieta voastra:

1. Sucurile carbogazoase dietetice de genul Cola Light au intr-adevar mai putine calorii, insa indulcitorii artificiali folositi nu sunt tocmai sanatosi, sustin specialistii. In plus, nu ne ajuta in dieta, iar daca vei consuma mai mult de 200 ml de suc pe zi, chiar te vei ingrasa.

2. Iaurtul cu fructe – desi iaurtul este un adjuvant in regimul alimentar, daca vei consuma iaurturi cu fructe din comert, nu vei slabi. Acestea contin zaharuri, grasimi si sirop de porumb, care nu sunt bune pentru sanatate. Consuma doar iaurturi naturale si fructe proaspete!

3. Iaurtul dietetic simplu este excelent pentru dieta si poate fi consumat in cantitati de pana la 500 ml pe zi.

4. Laptele dietetic si imbogatit cu minerale si vitamine este cea mai buna alegere atunci cand iti faci un program de slabit. Nu alege laptele de soia in varianta cu arome!

5. Branza de vaci slaba, dietetica este din nou o alegere inteleapta! Se poate combina cu fructe sau legume si vei avea parte de o masa completa, echilibrata si sanatoasa.

6. Sosurile light din comert, desi contin mai putine calorii si grasimi decat cele normale, au zaharuri sau indulcitori artificiali in compozitie. Cel mai indicat este sa va preparati in casa sosurile pentru salate, din ulei de masline, apa si zeama de lamaie sau otet si multe condimente.

7. Indulcitorul artificial, indiferent sub ce forma il cumparati, nu este portivit pentru o dieta, pentru ca te va face sa te simti flamand si sa ai o pofta mai mare de dulce. Foloseste pentru indulcit cafeaua sau ceaiul o lingurita de miere.

8. Ciocolata dietetica – am observat multe persoane care isi cumpara aceasta ciocolata crezand ca nu ingrasa. De fapt, respectiva ciocolata (ca si alte batoane si dulciuri dietice) sunt de fapt produse speciale pentru diabetici, fara zahar, dar cu indulcitori, grasimi si multe calorii.

9. Produsele semipreparate light – este extrem de simplu sa cumparam o mancare gata preparata, sa o incalzim la microunde si sa avem o masa delicioasa. Insa aceste produse congelate, chiar daca au mai putine calorii, contin sare in cantitati foarte mari si alte adaosuri alimentare. Cel mai indicat este sa mananci ceva proaspat sau foarte putin gatit!

10. Cocteilurile din fructe light – este foarte simplu sa comandam la restaurant sau sa cumparam cocteiluri din fructe gata preparate. Insa chiar si in varianta light acestea contin zaharuri, grasimi si E-uri. Daca ti-e pofta de un smoothie, prepara-l din lapte degresat si fructe proaspete, fara adaos de frisca light, zahar sau indulcitori si alte siropuri.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou