Greutatea normala – sfaturi si intretinere

Dieta&Fitness

Greutatea normala – sfaturi si intretinere

Daca esti fericita “proprietara” a unei greutati normale, tot ce ai de facut este sa te mentii si sa faci miscare zilnic, pentru a fi intr-o forma de zile mari. Dar ce inseamna greutate normala? Majoritatea sustine ca este acea greutate la care te simti tu bine!

Insa acest lucru ar putea insemna si… ceva kilograme in plus, care sa duca in timp la agravarea starii de sanatate. Cel mai indicat ar fi sa iti calculezi indicele de masa corporala (BMI), impartind greutatea actuala la inaltimea ta, calculata la patrat. Daca rezultatul este cuprins intre 18.5 si 24.9, atunci totul este in regula.

Din pacate, chiar daca ai o greutate normala si te simti excelent, asta nu inseamna ca trebuie sa te neglijezi si sa mananci orice, inclusiv fast-food, grasimi, sa bei sucuri si alcool. Un minim de atentie trebuie acordat regimului tau zilnic pentru a te mentine in forma.

Iata ce ar trebui sa faci pentru a-ti mentine sanatatea si frumusetea corpului:

1. Nu neglija miscarea! Plimba-te sau mergi pe jos minim o ora pe zi, danseaza, fii activa. Statul in pat, la televizor, nu a ajutat pe nimeni, niciodata!

2. Bea multa apa, ceaiuri din plante si evita sucurile din fructe. Chiar si cele preparate in casa au multe calorii inutile. Mai bine consuma fructul intreg!

3. Nu lua medicamente fara prescriptie, mai ales din acelea pentru slabit, atunci cand faci excese culinare. Cel mai indicat ar fi sa “contracarezi” caloriile prin sport.

4. Nu fa excese in ceea ce priveste cofeina, alcoolul si zaharul. Chiar daca ti se pare ca o cafea dulce, cu frisca, sau o bere nu au efecte asupra ta, in timp, caloriile din aceste mici tratatii se aduna si peste cativa ani nu vei sti de ce te-ai ingrasat!

5. Spune NU intotdeauna meniurilor fast-food, dar si cartofilor prajiti, snitelelor si chiftelelor gatite in casa, prajite in ulei sau cu sos. Chiar daca greutatea “iti permite” astfel de alimente, acestea nu sunt bune pentru sanatatea ta.

6. Nu trebuie sa tii cure de slabire, sa numeri caloriile sa tii diete si sa devii obsedata de silueta. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa mananci mese regulate, simple, calitative nu cantitative, care sa iti dea o stare de bine si sa fie delicioase, insa nu “bombe-calorice”.

7. Nu uita niciodata de micul dejun. Este singura masa din zi la care poti sa te rasfeti si sa consumi carbohidrati, proteine, fructe si legume. Alege sa consumi o omleta usoara cu sunca de curcan, salata de rosii si un ceai sau cereale cu lapte si fructe.

8. Nu trebuie sa consumi neaparat lactate, cereale, paine sau paste integrale. Insa aceasta varianta este cea mai buna pentru tine, indiferent de numarul de kilograme.  dieta
9. Renunta pe cat posibil la dulciuri. Spune un NU hotarat bomboanelor si caramelelor consumate seara, in pat! Poti manca din cand in cand o prajitura sau o felie de tort cu fructe, insa fara a face excese. Tine cont ca ciocolata neagra este indicata chiar in dieta, insa cu masura!

10. Gateste in casa, consuma multe fructe si legume la gustari, nu lua cina la ore tarzii. Daca iesi in oras, alege salate usoare, pe care sa le prepari tu, cu putin ulei si otet, nu cu dresinguri foarte calorice.

Chiar daca pare ca trebuie sa acorzi o atentie ridicata alimentatiei tale, rezultatele vor fi excelente pe parcurs. Vei avea mai multa energie, starea de sanatate se va imbunatati si, nu in ultimul rand, vei avea o batranete linistita.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou