Cum sa te feresti de bolile de sezon

Dieta&Fitness

Cum sa te feresti de bolile de sezon

Toamna si iarna nu vin doar cu peisaje spectaculoase, ci si cu boli de sezon: raceli, gripe, afectiuni respiratorii. Foarte putine persoane reusesc sa stea departe de aceste boli, iar metodele prin care o fac nu sunt tocmai necunoscute.

Un medic din Marea Britanie a scris si o carte in care enumera cele mai simple sfaturi despre cum poti fi sanatos si linistit o viata intreaga, ocolind nu doar afectiunile sezoniere, ci si boli grave ca cele de inima sau cancerul. Iata mai jos ce ne sfatuieste medicul…

1. Alimentatia sanatoasa

Nu este nicio noutate pentru tine sa afli ca o alimentatie sanatoasa este eficienta in lupta impotriva bolilor, nu? Insa ce inseamna mai exact aceasta alimentatie sanatoasa?

  • consuma alimente din toate categoriile, in special verdeturi, legume, fructe, lactate, cereale si carne slaba
  • ocoleste cat mai mult zaharul, in orice forma
  • nu consuma bauturi si dulciuri din comert, nici produse semi-preparate
  • evita carnea procesata (carnati, salamuri, crenvursti, chitele)
  • nu consuma conserve sau fa-o rar!
  • nu manca/bea diverse prafuri (supe, cafea, sucuri, ceaiuri instant)
  • masa trebuie sa contina proteine, carbohidrati de calitate si grasimi bune
  • nu tine diete severe, nu te infometa, nu slabi niciodata mai mult de 2 kilograme pe saptamana
  • pe zi ar trebui sa consumi maxim 3 mese principale si 2 gustari, formate dintr-un singur fruct sau cateva legume
  • inlocuieste toate dulciurile cu alune, migdale si nuci (crude, fara sare)
  • consuma foarte putina sare si sosuri gata preparate din comert (spune un NU hotarat mustarului, ketchap-ului sau maionezei)
  • nu consuma pielea si grasimea de pe carne
  • nu manca alimente fripte in jar (este cancerigen)
  • consuma mancaruri preparate in casa, din cat mai putine alimente, fara adaos de ulei, margarina, zahar sau sare.

2. Apa cea de toate zilele

Nivelul hidratarii din organism este foarte important. Trebuie sa te obisnuiesti sa be cele 3-4 pahare mari de apa pe zi, inclusiv iarna. Pe langa apa, trebuie sa mai consumi si supe de legume si pui, o cafea pe zi, ceaiuri din plante fara zahar. Daca nu poti sa bei apa simpla, pune in ea o lingurita de zeama de lamaie sau portocala. La fel si cu ceaiurile.

3. Sportul

Da, stiu ce vei spune… Este dificil sa te tii de un sport cand viata ta este si asa mult prea in viteza. Unde sa strecori sportul intre serviciu, casa, copii, gatit si curatenie? Insa nu trebuie sa practici vreun sport de performanta ca sa te tii departe de boli si de imbatranirea prematura. Pune ceasul sa sune cu 15 minute mai devreme si fa cateva miscari de inviorare, apoi danseaza putin in ritmul muzicii. Te vei simti excelent. Seara poti merge pe bicicleta sau pe banda 15 minute, iar la pranz fa o plimbare alerta de 30 de minute prin parc. Si gata ora de sport zilnica obligatorie!

4. Odihna

De cate ori nu ti-ai propus sa te culci mai devreme, insa te-ai luat cu un film sau o emisiune si iar ai depasit miezul noptii? Medicul ne recomanda sa uitam de televizor cu minim 30 de minute inainte de ora 11 PM, cand trebuie sa inchidem orice sursa de lumina, sa aerisim camera si sa ne culcam linistiti. Stiu ca cele 8 ore de somn obligatorii sunt foarte greu de atins pentru multi, insa este important sa dormim macar intre 11 PM si 5 AM.

5. Fumatul

Este cancerigen, slabeste plamanii si intreg organismul are de suferit de pe urma lui. Daca nu poti sa te lasi de fumat, incearca tigara electronica sau mergi la un medic specialist, care te poate ajuta. Cu putina vointa, castigi multi ani de viata!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou