Cum revii la formele dinainte de nastere?

Dieta&Fitness

Cum revii la formele dinainte de nastere?

Iata o intrebare pe care si-o adreseaza toate mamicile. Chiar daca principala noastra grija este strict legata de copilasul nostru, este imposibil sa nu ne gandim si la formele noastre initiale. Orice femeie isi doreste sa revina cat mai repede la greutatea sa, insa de multe ori proaspetele mamici se lovesc de tot felul de piedici si dificultati in a ajunge la formele ideale.

In cazul in care te intrebi de ce anumite femei isi pastreaza greutatea si formele atat in timpul sarcinii si dupa trebuie sa te anunt ca aproape totul tine de genele familiei dar si de alimentatie si sport. In cazul in care vrei sa sti cam cu cate kilograme te vei ingrasa o poti intreba de mama ta. In majoritatea cazurilor luarea in greutate, atat pe parcursul sarcinii cat si dupa nastere tine in mod special de genele tale. In cazul in care mama ta a luat serios in greutate trebuie sa fi pregatita sa te lupti…cu tine insati!

Fiecare femeie este unica!

Nu trebuie sa ai etalonul stabilit de diferitele vedete care nu au pus aproape nici un kilogram in timpul sarcinii iar dupa nastere aratau ca si cum nu ar fi fost gravide. Totusi nici nu trebuie sa cazi in cealtalta extrema, iar aici ma refer la neglijarea completa.

Daca esti o femeie activa care iubeste sportul si nu avut niciodata probleme de greutate este posibil ca in timpul sarcinii sa nu iei foarte multe kilograme in plus. Chiar in cazul in care depasesti greutatea normala in timpul sarcinii (nu ar trebui sa iei mai mult de 9-10 kilograme) poti sa revii la formele tale initiale cu putina munca si un regim sanatos.

Sport si alimentatie corespunzatoare

Probabil ca te-ai saturat sa tot auzi de miscare si dieta insa acest lucru ar trebui sa devina un stil de viata pentru tine si nu un lucru impus. Incearca sa faci miscare cel putin 40 de minute in fiecare zi iar in timpul sarcinii poti practica yoga sau pilates, exercitii care nu dauneaza. Toate acestea te pot ajuta ata in privinta greutatii cat si a nasterii. Specialistii au observat ca femeile cu un stil de viata sanatos, care practica sport au parte de nasteri mult mai usoare fata de femeile care prefera sedentarismul.

Si alimentatia are un rol important in timpul sarcinii. Stim ca poftele pot fi bizare si incontrolabile insa acestea pot fi acceptate doar in primele luni de sarcina, asa ca in luna a 6 nu mai poti spune ca iti este pofta de slanina de exemplu. In schimb poti adopta o dieta bogata in fructe si vitamine iar cei minim 2 litri de apa nu trebuie sa lipseasca din meniul tau.

Cand te poti intoarce la sala?

Exercitiile fizice nu sunt recomandate dupa nastere, in special trebuie evitate daca ai nascut printr-o operatie de cezariana. Corpul tau are nevoie de timp pentru a se vindeca ( aproximativ 2-3 luni) si pentru a se obisnui cu noul membru al familiei. Atunci cand vorbesc de corpul tau ma refer si la sanatatea ta mentala. O sarcina, o nastere si un nou-nascut acasa, combinat cu dieta si un antrenament in sala de sport te pot duce spre disperare si te pot face chiar sa clachezi.

Dupa cele 2-3 luni poti sa incepi sa faci cateva exercitii usoare insa dese. Tot acest principiu il poti aplica si pentru mesele tale zilnice. Este important sa ai o dieta diversificata pentru ca daca alaptezi nu trebuie sa il privezi pe cel mic de nutrientii necesari pentru o buna crestere si dezvoltare.

Chiar daca iti doresti sa slabesti cat mai mult si cat mai rapid trebuie sa sti ca nu aceasta este solutia. Medicii recomanda o slabire usuara pentru a evita vergeturile sau pielea lasata. Cu multa ambitie si rabdare vei reveni la formele initiale!

Articol scris de: Ioana Pelin

www.bebebliss.ro



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou