7 greseli pe care le faci in rutina ta zilnica

Dieta&Fitness

7 greseli pe care le faci in rutina ta zilnica

Uneori cele mai simple gesturi pe care le facem ne pot crea probleme sau dezavantaje. Obiceiurile noastre zilnice, chiar daca le consideram corecte, pot ascunde greseli de care nu suntem constiente. Ce ar trebui sa faci? Citeste articolul de mai jos si descopera ce greseli faci tu in rutina zilnica:

7 greseli din rutina zilnica

1. Nu-i asa ca te speli zilnic pe dinti? Cu siguranta… Insa stiai ca periatul dupa masa poate imbolnavi dintii, indepartandu-le stratul protector, care a fost oricum agresat de acizii din mancare? Cel mai indicat ar fi sa folosesti pe parcursul zilei doar apa de gura, iar periajul sa aiba loc dimineata si seara, cu o periuta uscata si curata. Atentie insa, consulta-te cu medicul stomatolog. In general, apa de gura e indicat sa se foloseasca doar de 2-3 ori pe saptamana.

2. Faci dus zilnic? Mai ales vara, dusul este o necesitate si multe persoane fac baie dimineata si seara. Insa specialistii sustin ca aceste imbaieri repetate nu ajuta deloc pielea, din contra. Utilizarea apei calde, a unui gel de dus agresiv sau a unor sapunuri necorespunzatoare pot dauna frumusetii noastre. Indicat este sa facem dus la doua zile cu apa calduta si un gel de dus pentru bebelusi. Hidrateaza-ti pielea cu un ulei de corp dupa fiecare baie.

3. Obisnuiesti sa iti iei ziarul cu tine la toaleta? Daca esti una dintre acele persoane care stau mult la baie (pe vasul de WC), trebuie sa stii ca acest obicei poate duce la aparitia a diverse boli, cum ar fi hemoroizii. Asa ca, data viitoare nu lua ziarul sau cartea cu tine…

4. Ai observat ca de multe ori cand mergi rapid, cand te enervezi sau cand esti foarte concentrata la ceva uiti sa respiri, iti creste tensiunea si ai un nod in gat? Acest lucru se intampla pentru ca nu tragem aer corect in plamani, pur si simplu, uitam sa respiram! Fa acasa exercitii de respiratie si invata sa le pui in aplicare in fiecare moment al zilei. In orice situatie ai fi, aminteste-ti sa expiri si sa inspiri corect si profund.

5. Te-ai obsinuit ca dupa pranz sau cina sa te intinzi in pat pentru siesta? Mare greseala in aceasta rutina! Toate alimentele pe care le-ai consumat se vor transforma in grasime. Cel mai indicat este sa nu mananci inainte de culcare, iar dupa fiecare masa sa faci o scurta plimbare (macar 15 minute). Siesta trebuie sa fie inainte sau cu 2 ore dupa masa si sa dureze maxim 20-30 de minute.

rutina

6. Cand faci curatenie prin casa stranuti des si te doare capul? Acestea sunt efectele vaporilor din substantele speciale pentru curatat pe care noi le inhalam. Deschide toate ferestrele si inspira des aer proaspat, insa ai grija sa nu stai in curent. Foloseste pe cat posibil remedii naturale pentru praf si curatat diverse obiecte: otet, zeama de lamaie, etc. Toti vaporii toxici te pot “ajuta” in timp sa dezvolti astm.

7. Stai ore intregi la calculator si apoi te muti in pat sa privesti la televizor? De multe ori ne complacem in aceasta situatie, nu neaparat din rutina. Muncim mult pe tot parcursul zilei, apoi venim acasa, luam o cina bogata si ne cuibarim in pat la televizor. Insa ochii si mintea noastra sunt obosite si percep aceasta rutina ca pe o agresiune, care repetata la nesfarsit poate duce la stres, depresie, oboseala cronica sau anxietate.

Fa o pauza de 5-10 minute dupa fiecare ora de stat la computer si priveste in departare pe geam, odihnindu-ti ochii. Cand ajungi acasa, mananca lejer si petrece-ti seara ascultand muzica sau jucand diverse jocuri cu partenerul. Macar o data pe saptamana iesi din rutina zilnica, inchide toate aparatele din casa: computerul, televizorul, telefonul si relaxeaza-te!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou