7 efecte benefice ale fibrelor alimentare

Dieta&Fitness

7 efecte benefice ale fibrelor alimentare

Fibrele alimentare sunt elemente nutritionale de origine vegetala pe care tubul difestiv uman nu le poate digera, astfel ele nu reprezinta o sursa energetica pentru organism.

Traverseaza relativ intacte stomacul, intestinul subtire, colonul si apoi sunt evacute din organism. Ele au un rol major in mentinerea sanatatii.

Cantitatea de fibre din fiecare produs vegetal variaza. Pentru a va imbunatati starea de sanatate, consumati alimentele care au continut ridicat de fibre. Pentru atingerea necesarului zilnic de fibre este recomandat sa consumati produse vegetale integrale.

Iata cateva dintre alimentele cele mai bogate in fibre:

Alimente/ fibre grame per 100 grame:

1. Tarate de porumb- 79

2. Scortisoara macinata- 53

3. Tarate de grau- 42

4. Condimente (salvie, cuisoare, chimen)- 40

5. Faina de roscove- 39

6. Cacao pudra- 33

7. Seminte de in- 28

8. Fasole boabe- 25

9. Naut- 17

10. Faina de soia- 16

11. Tarate de ovaz- 15

12. Curmale- 14

13. Germeni de grau- 13

14. Alune, migdale- 12

15. Faina de grau integrala- 12

16. Zmeura- 6

17. Mazare boabe, uscata- 5

18. Mere, pere cu coaja- 3,5

19. Humus- 3,7

40% din hrana zilnica ar trebui sa fie constituita din fibre alimentare. Din pacate, daca mancati hrana industrializata nu reusiti sa consumati in fiecare zi mai mult de 5% fibre.

Este o problema? Da. In primul rand, fibrele solubile si insolubile din fructe, legume si cereale integrale vin la pachet cu zaharul care se absoarbe lent. Acest zahar constituie unica hrana pentru creier. De asemenea, zaharul cu absorbtie lenta nu forteaza pancreasul si nici nu face depuneri in ficat, asa cum se intampla cu faina alba, zaharul alb si alti indulcitori.

Tips!

In loc de obisnuitii covrigei pe care te-ai invatat sa ii rontai mereu, care au cam 110 calorii si 1 gram de fibre, mai bine consuma 12 morcovi micuti si 2 linguri de naut atunci cand ti se face foame intre mese. Vei beneficia de betacaroten, care este un antioxidant puternic si este si precursorul formei active a vitaminei A, un nutrient care iti pastreaza sistemul imunitar in forma maxima.

Cateva dintre efectele benefice ale fibrelor:

1. Stimuleaza masticatia, fluxul salivar si secretia de suc gastric

2. Stimuleaza senzatia de satietate cu reducerea aportului alimentar total

3. Normalizeaza tranzitul intestinal

4. Efect probiotic (asigura substratul de fermentatie colonica)

5. Intarzie evacuarea gastrica, scad rata de digestie si de absorbtie cu efect hipoglicemiant important pentru diabetici (fibrele solubile)

6. Scad LDL-colesterolul (fibrele solubile)

7. Protejeaza impotriva cancerului de colon.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou