5 trucuri Zen de care sa tii cont

Dieta&Fitness

5 trucuri Zen de care sa tii cont

In Orient omul este invatat sa isi lase mintea in pace in asa fel incat ea sa functioneze conform naturii ei, spontan si liber, in vreme ce modelul de gandire occidental sustine cunoasterea doar daca ne-o asumam si o reprezentam prin sisteme conventionale. Este exact diferenta intre gandirea centrala a mintii (occidental) si gandirea periferica a mintii (oriental).

Zen-ul se bazeaza pe meditatii si postura iar singura invatatura erau koan-urile ce aveau ca scop blocarea mintii. Cautarea interioara ce precede iluminarii este scopul lui Zen, fapt ce conduce practicantul la constientizarea permanenta a existentei lui Dumnezeu in manifestare.

Zenul este o experienta nonverbala, iar pentru a o cunoaste si a-i descoperi intelesul tainic, trebuie sa o practici, sa o experimentezi. Budismul Zen este o cale si o conceptie asupra vietii. Nu este religie sau filosofie, si nici psihologie. Este o cale a eliberarii, similara cu daoismul si yoga.

In prezent filosofia Zen cunoaste o raspandire tot mai mare in tarile europene.

Rezerva-ti un moment doar pentru tine si incearca sa te deconectezi de la problemele zilnice. Cum?

1. Asculta sunetele care te inconjoara

Muzica face parte integranta din vietile si emotiile noastre. Energia sunetelor se adreseaza in mod diferit, mai multor organe. Astfel, atunci cand ascultam muzica, intreaga noastra fiinta este atinsa. Sunetul vantului, cantecul pasarilor, susurul apei, clipocitul stropilor de ploaie, toate aceste sunete nu ne lasa indiferenti. Aduc la suprafata sentimente si stari demult uitate, care ne readuc in legatura cu natura si sufletul nostru.

2. Invata sa respiri

Respiratia este primul instrument catre relaxare. Respiratia defectuoasa poate duce la stres, anxietate sau atacuri de panica. Intinde-te pe o canapea, inchide ochii si incepe sa respiri profund si linistit. Lasa-ti corpul sa sa relaxeze. Trage incet aer in piept si scoate-l afara la fel in incet. Acest exercitiu simplu te va deconecta si iti va aerisi creierul. Poti face acest exercitiu oriunde, acasa, la serviciu, in mijloacele de transport in comun.

3. Ofera-ti un somn odihnitor

In timpul noptii, organismul se regenereaza si produce celule noi. De asemenea, nivelul de colesterol din sange scade. Somnul este cel mai bun remediu pentru o stare generala de bine. Din cand in cand, inainte de somn, fa o baie fierbinte, cu uleiuri esentiale. Stinge lumina, aprinde o lumanare parfumata si asculta muzica linistitoare in surdina. Bucura-te de baie si relaxeaza-te. Dupa ce iesi de la baie, fa-ti si un ceai relaxant, pe care sa il bei fierbinte cu putina miere. In acest mod iti vei asigura un somn linistit si odihnitor.

4. Pune-te pe primul loc

Organizeaza-te! Fa fiecare lucru la timpul lui, progresiv, si nu in ultima clipa! Invata sa iti oferi mici placeri, mici momente placute de care sa profiti! Concentreaza-te pe ceea ce ai, nu pe ceea ce ai de facut!

Cand ti se intampla lucruri rele, cand esti super stresata, ridica din umeri si…zambeste! Aminteste-ti urmatoarele lucruri: “viata merge inainte“, “nu poti castiga pe toate planurile“, “toate trec“, “nu poti fi pe placul tuturor“, “in fiecare zi ai cate ceva de invatat“, “nu trebuie sa faci din tantar armasar“, iar inainte de a spune “nu pot“, spune “de ce nu?“.

5. Supravegheaza-ti alimentatia

O alimentatie potrivita nu este benefica doar pentru organismul nostru, ci si pentru suflet. Nu uita de regulile sanatoase ale alimentatiei, insa din cand in cand ofera-ti un mic rasfat culinar. Condimenteaza preparatele, bea sucuri naturale din fructe si legume, astfel te vei energiza.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou