5 sfaturi pentru un corp suplu la inceput de an

Dieta&Fitness

5 sfaturi pentru un corp suplu la inceput de an

Sigur printre dorintele tale pentru noul an se afla atat sanatatea cat si un aspect fizic de invidiat. De aceea, iti dezvaluim cateva tipsuri care te vor ajuta sa incepi anul cu dreptul avand un corp suplu, asa cum ti-l doresti.

1. Agenda

Ti-ai propus sa topesti cateva kilograme? Noteaza-ti tot ce mananci. In cadrul unui studiu, femeile care au urmat acest sfat au reusit sa slabeasca de doua ori mai mult fata de cele care nu au recurs la un astfel de truc. Din fericire, nu trebuie sa cumperi o agenda anume. Important este sa-ti placa si sa incapa in geanta ( ca s-o ai la tine in permanenta).

2. Ghiveciul cu menta

Cea mai ieftina planta care combate pofta de mancare este menta. Se pare ca, persoanele care au mirosit-o pe parcursul zilei, au consumat cu aproximativ 3200 de calorii mai putin in decursul unei saptamani, conform unei cercetari in domeniu. Bonus: te vei inviora instant daca o adulmeci inainte sa faci exercitii fizice.

3. Cantarul de bucatarie

Sa cantaresti ce pui in farfurie este una dintre cele mai bune modalitati prin care poti grabi procesul de scadere in greutate. Mai ales atunci cand mananci frecvent paste, branza sau preparate din carne. Daca nu tii neaparat sa investesti intr-un cantar digital, afla ca si varianta mecanica este la fel de eficienta in stabilirea portiilor perfecte.

4. Da sfoara in tara

Nu ezita sa le spui celor apropiati cate antrenamente ai facut, cum ai renuntat la mancarurile nesanatoase si ai reusit sa dai jos cateva kilograme, chiar daca este vorba doar de doua. Astfel, iti vei reaminti de realizarile tale si-ti vei pastra motivatia. In plus, familia si prietenii te vor incuraja si iti va fi mult mai usor sa obtii silueta mult dorita.

5. De unde vine energia?

Energia din dieta este furnizata de carbohidrati, grasimi, proteine. Aproape toata greutatea alimentelor este alcatuita din aceste componente plus apa. Unele alimente, cum ar fi fructele si legumele contin multa apa, fara valoare calorica si contin mai putine proteine, grasimi sau carbohidrati pentru o anumita greutate, si deci, contin mai putine calorii. Necesarul mediu de energie estimat pentru barbati si pentru femei de greutate medie si cu activitati sedentare este:

  • Barbati: varsta (19-50 ani)- 2550 kcal/zi
  • Femei: varsta (19-50 ani)- 1940 kcal/zi

Daca aportul de energie depaseste consumul de energie cu 7000 de kcal, vom lua in greutate 1 kilogram, deci atentie!

De retinut!

  • Mancati trei mese pe zi si nu sariti peste micul dejun.
  • Nu exista niciun motiv pentru a evita gustarile, insa aveti grija ce gustati si cat!
  • Consumati mai multi carbohidrati si mai putine grasimi
  • Consumati legume si fructe in fiecare zi.

O dieta echilibrata confera toate vitaminele si minerale necesare pentru adultii sanatosi!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou