5 alimente sanatoase indicate in meniul de Craciun

Dieta&Fitness

5 alimente sanatoase indicate in meniul de Craciun

De Sarbatori alimentele grase sunt atat de tentante. Sarmale, cozonaci, piftie… In aceasta perioada este nevoie de multa moderatie. Din cauza temperaturilor scazute din mediu, corpul uman consuma mai multa caldura care este o forma de energie.

Astfel, fiecare persoana va avea nevoie de mai multa energie in sezonul de iarna, ceea ce determina oamenii sa consume mai multe alimente. Totusi, indicat ar fi sa consumati alimente care sa va ofere energie, dar care sa contina putine calorii. Iata cateva astfel de alimente.

1. Peste

Vitamina D este produsa de organism atunci cand acesta este expus la lumina soarelui. Deficitul acesteia din lunile de iarna este considerata a fi una din cauzele tulburarii afective sezoniere. Cercetatorii au confirmat ca in peste exista niveluri ridicate de vitamina D, ce ar putea ajuta la ameliorarea acestor conditii prin cresterea cantitatii de serotonina (unul dintre neurotransmitatorii responsabilii pentru buna-dispozitie).

2. Ciuperci

Nutritionistii spun ca ciupercile, aceste adevarate mici minuni care rasar din pamant, pot inlocui carnea cu succes, mai ales ca au gustul si toate celelalte calitati ale carnii, fara colesterol, insa.

Ciupercile sunt bogate in proteine, minerale ca fierul, potasiul, cuprul, zincul, seleniul, magneziul, fosforul si calciul, acid folic si contin vitamine precum A, B1, B2, C, fiind si singura sursa vegetariana de vitamina D.

3. Dovlecei

Sunt legume bogate in hidrati de carbon, magneziu, potasiu, amidon, fosfor, calciu. Contine multe vitamine, in special vitaminele A, B, C, E.

Toate varietatile de dovleac sunt sarace in calorii si glucide. De aceea, eficienta lui terapeutica se bucura de popularitate. Este ideal in regimul specific diabeticilor si supraponderalilor. Sucul de dovlecei este recomandat persoanele care au lipsa de calciu.

4. Citrice

Iarna este sezonul citricelor proaspete. Portocalele sunt incarcate cu vitamina C. O singura portocala ofera organismului mai mult decat 100% din necesarul zilnic recomandat de vitamina C, dar si alti nutrienti. In plus, portocalele contin acid folic si vitamina B, fibre si potasiu care va ajuta sa va pastrati sanatatea inimii. Consumul echilibrat de citrice va va tine departe de racelile din timpul iernii.

5. Leguminoase

Din familia leguminoase fac parte multe dintre plantele cu pastai, cum ar fi fasolea, lintea, mazarea… Acestea ar trebui sa se numere printre ingredientele retetelor consistente preparate pe timp de iarna, intrucat sunt bogate in substante nutritive importante. Gustul acestora este foarte placut, iar dupa consumul acestora se instaleaza rapid o senzatie de satietate persistenta.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou