5 activitati fizice pentru toate varstele

Dieta&Fitness

5 activitati fizice pentru toate varstele

Exercitiile fizice pot incetini procesul de imbatranire, pot lupta cu diabetul, bolile de inima si osteoporoza. Multi cunosc aceste beneficii pe care le aduce miscarea, astfel ca actioneaza in consecinta, adica fac exercitii in mod regulat. Altii insa, indiferent daca stiu sau nu despre efectele pozitive ale sportului, cu greu iau hotararea de a face miscare.

Iata 5 activitati fizice pe care le putem face indiferent de varsta.

1. Aerobic

Gimnastica aerobica reprezinta un complex de exercitii si miscari care dezvolta toate grupele musculare, avand un efect benefic asupra organismului. Este accesibila persoanelor de toate varstele, indiferent de sex, de locatie: acasa sau la sala, individual sau in grup.

“Aerobic” inseamna literal “cu oxigen” si are o mare importanta in educatia spirituala si emotionala, dezvoltand o spontaneitate si naturalete a miscarilor, necesare in viata de zi cu zi.

Daca simti nevoia sa “arzi” calorii pe ritmul muzicii, aerobicul poate fi sportul potrivit pentru tine.

2. Aquagym

Este unul dintre cele mai benefice antrenamente care iti tonifica si modeleaza corpul, detensionandu-te in acelasi timp. Asadar, daca vrei sa slabesti, sa te mentii in forma sau sa scapi de stresul atat de prezent astazi in vietile noastre alege, aquagym.

De ce aquagym?

- Ajuta la refacerea corpului dupa anumite accidentari

- Aquagym nu are contraindicatii

- Contribuie la pierderea surplusului de greutate si tonifiaza corpul! Se pare ca, in timpul unei sedinte de aquagym, vei arde in jur de 400-500 de calorii

- Stimuleaza circulatia, deci poate fi o terapie eficienta contra celulitei. Gimnastica in apa actioneaza precum un masaj, intensificand circulatia sangvina.

- Este cea mai buna solutie pentru tonifierea abdomenului. Unul dintre obiectivele de top, tonifierea abdomenului necesita multe antrenamente, reguli alimentare si disciplina. In apa, muschii abdominali sunt tot timpul implicati in miscare, asa ca aquagym iti va aduce, cu siguranta, cel mai lucrat abdomen.

3. Ciclism

Practicat nu neaparat la intensitate mare, cat consecvent, ciclismul aduce o serie de schimbari fiziologice importante: inima isi mareste volumul si pompeaza mai mult sange; pulsul in repaus scade ( mai putin de 60 de batai pe minut indica o forma fizica excelenta); oxigenul este utilizat mai judicios, rezultand arderea suplimentara a grasimilor in timpul pedalarii; valorile tensiunii scade, la fel si nivelul colesterolului “rau”; riscul diabetului se dimineaza; sistemul cardiovascular devine mai eficient; creste rezistenta organismului; muschii din partea inferioara a corpului se intaresc si grasimea dispare.

4. Alergare

Ai nevoie de pantofi potriviti, cu o talpa care sa atenueze impactul cu solul.

Alergarea furnizeaza un bun antrenament cardiorespirator si creste rezistenta la efort. Daca alergi in aer liber, la orele diminetii, iti vei lua si “doza” de vitamina D de la soare. Potrivit medicilor, alergarea trebuie efectuata treptat in cazul cardiacilor si chiar evitata de catre cei cu probleme articulare sau de coloana. O alternativa mai usor de practicat este plimbarea: studiile arata ca o plimbare zilnica de 30 de minute, cu variatii de ritm si de traseu, scade riscul de Alzheimer.

5.Yoga

Exercitiile de Yoga sunt extrem de bune pentru a imbunatati flexibilitatea si echilibrul.

Yoga nu este o metoda de stretching, precum exercitiile fizice de incalzire inainte de aerobic. Ea presupune, desigur, capacitatea individului de a adopta anumite pozitiii, insa esenta yoga este crearea unui echilibru perfect intre corp si spirit, care, in timp, duce la cresterea rezistentei fizice si psihice a individului.

Doua componente esentiale ale practicarii yoga includ exercitii fizice si tehnici de respiratie. Exercitiile pot determina cresterea rezistentei organismului, iar in timp, ii amelioreaza semnificativ flexibilitatea. Aceste exercitii, sau pozitii, cum sunt numite de catre practicanti, se pot face stand in picioare, culcat, stand pe scaun sau stand… in cap. In timpul exercitiilor este controlata si respiratia, cele doua fiind permanent interconectate. Este important ca, in timpul acestor exercitii, practicantul sa fie foarte concentrat. Nimic din mediu nu trebuie sa ii distraga atentia.

Tips!

Mergi pe scari in loc sa iei liftul, lasa masina intr-o parcare mai indepartata pentru a merge putin pe jos pana la cladirea unde ai biroul, mergi pe jos pana la supermarket.

Evident, pe langa toate acestea, trebuie sa mananci sanatos. Bea apa suficienta (1,5 litri de apa pe zi, daca este posibil, in mod regulat), mananca mai multe mese mici pe zi (in loc de traditionalele 3 mese mari) pentru a stimula metabolismul.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou