4 tehnici de relaxare pentru aceasta iarna

Dieta&Fitness

4 tehnici de relaxare pentru aceasta iarna

Gandeste-te care este atitudinea pe care o adopti in preajma sarbatorilor. Este adevarat, inca nu a fost inventata bagheta magica din povesti care sa te scuteasca de probleme, insa atitudinea face diferenta. De aceea, iti propunem cateva tehnici de relaxare:

1. Exercitiile de respiratie

Exercitiile de respiratie iti oxigeneaza organismul si te relaxeaza in doar cateva minute daca inveti cum sa le executi corect. Dar sa vedem ce presupune exact un astfel de exercitiu… Aseaza-te in fata ferestrei si inspira usor, pana cand simti ca tot toracele iti este plin cu aer. Ridica incet capul, inchide ochii si da drumul aerului rapid, printr-o expiratie profunda. La a doua repetare, acopera-ti o nara atunci cand expiri, iar la a treia, pe cealalta. Repeta exercitiul de cateva ori in fiecare dimineata. Daca la un anumit moment nu te mai simti bine, sau simti ca ametesti, intrerupe exercitiul imediat.

2. Baile relaxante

Cum ar fi daca ai avea un spa chiar la tine acasa? Daca te simti foarte obosita, daca te doare spatele sau ai picioarele umflate, o baie calduta iti poate sterge orice urma de neplacere. Pentru ca totul sa fie perfect, cateva lumanari parfumate si niste muzica in surdina iti pot reda energia, revigorandu-te in doar cateva minute. Atentie insa, in primele luni de sarcina nu este recomandat sa folosesti uleiuri esentiale, asa ca evita sa le adaugi in apa de baie. Daca ai nevoie de putina aroma in jurul tau, presara in cada cateva petale de trandafir. Nu uita de asemenea ca nici apa fierbinte nu este recomandata, asa ca opteaza pentru baile caldute.

3. Momentele de liniste, doar pentru tine

O alta metoda prin care poti scapa de stres sau de anumite dureri fizice este sa iti acorzi cateva momente de singuratate, in care sa faci doar ce iti place. Fie sa stai in pat si sa te bucuri de muzica ta preferata, fie sa te uiti la un film sau sa citesti o carte buna, fie sa planifici urmatoarea vacanta cu familia. Chiar daca toate acestea par niste lucruri marunte, ele sunt micile bucurii oferite de viata, bucurii pe care orice femeie merita sa le traiasca, care te pot face uneori mai fericita, mai optimista, mai relaxata.

4. Indeparteaza stresul prin exercitii si o nutritie sanatoasa

Sarbatorile au de obicei consecinte negative asupra organismului. Iarna, tendinta principala consta in consumarea dulciurilor si a grasimilor, si, in mod paradoxal, cu cat mananci mai mult zahar, cu atat mai mult te simti lipsit de energie.

Este destul de greu sa te abtii de la dulciuri in vacanta de iarna, dar de ce sa nu incerci. Mananca, savureaza si opreste-te. Daca o faci moderat, nu numai ca iti pastrezi intacta silueta, dar beneficiezi si de un psihic bun.

Nutritia are un rol fundamental in reducerea stresului. Cand organismul nostru nu functioneaza la capacitatea maxima ne simtim stresati, iar sistemul imunitar devine usor de infrant de virusi, bacterii si microbi.

Mananca simplu – un mar in locul placintei de mere pentru a-ti mentine nivelul stresului sub control. Taie grasimile din meniul de sarbatori – Craciun, Revelion – si nu lasa sa treaca nicio zi fara sa mananci un fruct sau legume.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou