3 trucuri pentru mentinerea greutatii optime

Dieta&Fitness

3 trucuri pentru mentinerea greutatii optime

Indicele de masa corporala (IMC) este un indicator statistic, relativ de incredere, a grasimii corporale. El se bazeaza strict pe greutate si inaltime si este o varianta simpla si rapida de calcul a grasimii corporale.

Cum se calculeaza IMC?

Formula dupa care se calculeaza IMC este: greutatea (in kg)/inaltimea (in m)

Cum interpretam IMC?

  • Subponderal: <18.5
  • Normal: 18.5 – 25
  • Supraponderal: 25 – 30
  • Obez: 30 >

E bine sa iei in considerare indicele de masa corporala atunci cand iti stabilesti greutatea ideala, insa tine cont si de ceilalti factori. Chiar daca IMC se incadreaza in valorile normale, pot sa apara probleme de sanatate daca fumezi, nu faci activitate fizica regulata sau mananci alimente sarace in nutrienti si bogate in grasimi si zahar. In aceeasi masura, chiar daca IMC indica obezitate, poti sa nu ai nici o problema de sanatate daca te antrenezi regulat si ai tensiunea arteriala, glicemia si colesterolul in limitele normalului.

Controlul greutatii reprezinta un obiectiv important pentru fiecare dintre noi, iar pentru a realiza acest deziderat este nevoie sa fim motivati de ceva. Motivatia de a slabi spre exemplu este data de faptul ca uneori nu ne place cum aratam, nu ne place cum ne percep altii, medicul ne avertizeaza ca ori slabim ori murim, dar oricare ar fi motivul acesta trebuie sa fie unul puternic pentru a reusi. Fara motivatie vei esua! De aceea, cei carora le lipseste motivatia nu reusesc sa slabeasca.

Iata cateva trucuri utile pentru mentinerea greutatii optime:

1. Cum sa evitam acumularea de kilograme?

Mancand mese mai mici si mai dese, mai bogate caloric in cursul zilei si descrescatoare caloric inspre seara.

2. Cantitatea de grasime pe care o depui dupa masa este direct proportionala cu infometarea care o precede.

Mananca mai devreme decat mai tarziu, mese mici si frecvente si nu te duce la culcare cu stomacul plin. Ultima masa a zilei sa aiba loc cu 3-4 ore inainte de culcare.

3. Evita sa te bazezi pe impulsul hormonal al foamei pentru a-ti aprecia cadenta meselor.

Cand ti-e foame inseamna ca nivelul glicemiei este deja foarte scazut; similar cu setea, care apare cand esti deja deshidratata. Alcatuieste-ti un program alimentar in functie de obiectivele tale, cu un consum echilibrat de nutrienti si mese/gustari din 3 in 3 ore, mananca pentru ca e ora mesei, nu pentru ca ti-e foame.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou