3 diete cu fructe

Dieta&Fitness

3 diete cu fructe

Fructele sunt o sursa foarte importanta de fibre si vitamine (datorita glucozei, sucrozei si a fructozei). Acestea asigura organismului o minunata sursa de energie .

Desi fructele ofera multe avantaje, sunt anumite aspecte care necesita atentie. Este indicat, atunci cand consumi fructe, sa nu mai consumi si alte alimente deoarece acestea vor perturba digestia si isi vor pierde o mare parte din vitamine. Exista si alte probleme care pot aparea, de exemplu, cand amesteci fructe cu amidon. Amidonul are nevoie de anumite enzime pentru a fi digerat. Acestea sunt secretate de saliva, iar majoritatea fructelor le distrug.

Consumand fructe impreuna cu alte alimente care contin amidon, acesta nu va putea fi digerat, iar fructele vor incepe sa fermenteze in stomac. In acest fel apare balonarea si indigestia, simptome pe care cu siguranta le-ai mai experimentat.

Un alt amestec daunator este reprezentat de fructe impreuna cu alimente care contin proteine sau lipide. In loc sa aiba o trecere rapida prin intestine, fructele vor fi stocate un timp in stomac impreuna cu carnea, loc unde enzimele esentiale proceseaza cea mai mare parte a digestiei. Rezultatul va fi acelasi neplacut de indigestie si balonare.

In cazul in care te-ai decis sa incepi o dieta cu fructe iata cateva variante.

1. Dieta cu mere

Un mar pe zi inseamna sanatate curata si, in plus, va ajuta sa eliminati grasimea nedorita. Merele contin o substanta numita pectina, care limiteaza cantitatea de grasimi pe care corpul nostru o asimileaza. Merele consumate cu coaja sunt usor laxative si absorbante ale toxinelor si microorganismelor la nivelul intestinului. De aceea merele intra in dieta pentru combaterea obezitatii. Se recomanda “ziua de mere”, in care sa se consume cate un kilogram de mere pe zi. Pectina se mai gaseste si in fructele de padure, dar si in majoritatea fructelor proaspete.

Regimul de slabire cu mere recomanda a consuma o zi pe saptamana numai mere. Reusita unui astfel de regim rezida, nu numai in calitatile tamaduitoare ale marului, ci si in obligatia de a avea un regim hipocaloric in celelate zile ale saptamanii.

2. Dieta cu cirese

Continutul bogat de apa (70%) din cirese ne permite sa mancam orice cantitate fara a ne ingrasa. In plus, ciresele mai contin si vitamine, B1, B2 si B6, care asigura organismului energia de care are nevoie.

Ciresele au rolul de a regla tranzitul intestinal, stimuland in acelasi timp refacerea celulara. Printre substantele continute de cirese se numara si melatonina, hormon care induce somnul si-i imbunatateste calitatea. Reprezinta asadar si o solutie naturala pentru tratarea insomniilor si pentru asigurarea unui somn linistit. Ciresele mai contin si potasiu, ceea ce le recomanda sa fie consumate cu incredere mai ales de catre persoanele cardiace. Regleaza tensiunea si o aduc la valorile normale.

Cura de slabire cu cirese consta in a consuma o zi sau doua pe saptamana numai cirese. Are loc astfel o detoxificare a organismului, atat prin ingerarea fructelor, cat si prin regimul hipocaloric impus de acesta. Ciresele actioneaza in organism ca diuretice, detoxifiante si remineralizante.

3. Dieta cu citrice

Edgar Cayce recomanda tratarea obezitatii cu sucuri de citrice pe care le ierarhizeaza in ordine: lamaie, portocala, grapefruit. Regimul cu sucuri de citrice are la baza faptul ca acestea taie pofta de mancare, in conditiile in care ele aduc in organism vitamine si remineralizeaza.

Taie o lamaie si un fruct lime si stoarce zeama in 1,5 – 2 litri de apa, adaugand si feliute de lamaie. Ia aceasta limonada fara zahar sau miere cu tine si incearca sa o termini pana la sfarsitul zilei. Iti va potoli setea si va contribui semnificativ la detoxifierea naturala a organismului, eliminand totodata situatiile in care mancam manati de o senzatie de foame falsa, adica provocata de deshidratare.

Bea un pahar de suc de grapefruit seara pentru a preveni pofta tarzie de gustari dulci sau bogate in grasimi, care se depun aproape instant. Sucul natural de grapefruit determina diminuarea nivelului insulinei, scaderea apetitului si a poftei de dulce, asadar un proces de slabire mai usor.

Dieta bazata pe fructe este si o dieta bogata in… exercitii fizice. Fructele ne fac activi, plini de energie, energie pe care vom simti nevoia sa o consumam facand exercitii fizice, alergand, plimbandu-ne…



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou