12 bombe calorice si alternativele lor sanatoase

Dieta&Fitness

12 bombe calorice si alternativele lor sanatoase

Caloriile au devenit un subiect la ordinea zilei in ultimii ani, aproape toate produsele alimentare din magazine avand mentionat pe ambalaj si numarul de kilocalorii pentru suta de grame (sau mililitri). La prima vedere, caloriile (termen folosit in mod curent pentru kilocalorii, inclusiv de catre nutritionisti) par o notiune simpla: daca mananci mai multe decat organismul are nevoie, te ingrasi.

Pregateste-te de o curatenie generala in frigider. Nu-i usor sa respecti regulile unei diete sanatoase pentru ca tentatiile pandesc la fiecare colt. Daca tii la sanatatea si la silueta ta inlocuieste bombele calorice cu alternative mai sanatoase. Iata cateva variante:

  • Carnati picanti ( pana la 500kcal/bucata)- crenvusti vegetali ( 128 kcal/bucata)
  • Batoane/crochete de peste ( aproximativ 220 kcal/bucata)- cocktail fructe de mare ( 122 kcal/400 grame)
  • Hot Dog ( 500kcal) – salata de ton (aproximativ 200 kcal)
  • Sandwich (490 kcal)- pizza vegetariana ( 178 kcal/ portie normala)
  • Strudel cu gem ( 443 kcal/ bucata/circa 55 grame)- baton cereale (97 kcal/bucata/30 grame)
  • Bruschete cu ciuperci (465 kcal/punga/70 grame)- smochine uscate ( 249 kcal/ pachet/250 grame)
  • Gogosi simple ( 420 kcal/ bucata)- crema de branza cu fructe ( 114 kcal/cutie/ 110 grame)
  • Croissant cu ciocolata ( 419 kcal)- croissant simplu (385 kcal)
  • Praf de budinca ( 417 kcal)- Iaurt 0,1% grasime ( 32 kcal)
  • Briose (346 kcal/bucata)- tort de mere ( 200 kcal/ felie/30 grame)
  • Inghetata ( circa 250 kcal/ 100 grame, in functie de sortiment)- Apa tonica (37 kcal/ litru)
  • Ciocolata calda ( 380 kcal/ 20 grame)- Lapte de cocos ( 180 kcal/ 100 grame)

Alte trucuri:

- Foloseste indulcitor din stevie!

Zaharul, asa cum stim, este unul dintre cei mai mari inamici ai siluetei. Din pacate, nu doar zaharul are acest efect, ci si indulcitorii sintetici ( zaharina, aspartam). Din fericire, exista pe piata o alternativa sanatoasa, indulcitorul care contine doar extract natural din stevia rebaudiana. Frunzele acestei specii sud-americane de stevie sunt de 30 de ori mai dulci decat zaharul. Produsul nu are calorii si previne senzatia de foame.

- Bea apa!

Bea un pahar cu apa cu 30 de minute inaintea mesei. Aceasta imbunatateste digestia si accelereaza arderile, astfel te vei simti satula mult mai rapid. Daca bei zilnic 2 litri de apa sau ceaiuri neindulcite, vei arde 200 de calorii, conform studiilor efectuate de cercetatorii Facultatii de Medicina din Berlin. Tine o sticla cu apa sau cu ceai la vedere si incearca s-o golesti pana seara.

- Rontaie nuci!

Fructele oleaginoase contin multe proteine, care potolesc foamea si stimuleaza procesul de ardere al grasimilor. Cele mai recomandate sunt nucile, datorita aportului de acizi grasi Omega3 care protejeaza celulele de radicalii liberi. la fel de bune sunt si migdalele (50 grame/zi) consumate cu coaja maronie, ajuta digestia si scad tensiunea.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou