10 Sfaturi pentru persoanele supraponderale

Dieta&Fitness

10 Sfaturi pentru persoanele supraponderale

Atunci cand ai cateva kilograme in plus, dar te simti bine in pielea ta, nu te gandesti ca pot aparea probleme de sanatate sau ca, pe masura ce trece timpul, te poti ingrasa tot mai mult si ca va fi foarte greu sa slabesti.

Persoanele supraponderale au un BMI (indice de masa corporala = nr. kilograme/inaltime la patrat) cuprins intre 25 – 29.9. Asta inseamna ca o femeie de 1,65 metri si 70 de kilograme este supraponderala si este absolut necesar sa slabeasca, pentru ca starea ei de sanatate sa se mentina in parametrii normali.

Iata mai jos 10 sfaturi pentru persoanele supraponderale:

1. Calculeaza-ti BMI cu ajutorul calculatorului si daca esti supraponderala ia masuri imediat. Mergi la medic sau la nutritionist pentru a primi cele mai bune indicatii despre o dieta.

2. Cel mai indicat este sa scazi cantitatea de mancare pe care o consumi pe parcursul zilei si sa faci mai multa miscare. Renunta mai intai la acele mici “concesii” pe care le faci intr-o zi: bomboana de ciocolata de la colege, paharul de suc, zaharul din cafea, cele 3 felii de paine de la masa de pranz, cina la ore tarzii, prajeli, alcool, dulciuri, patiserie. Produsele de patiserie sunt mult mai periculoase (desi par inofensive!) decat o saorma sau un hamburger.

3. Fa-ti un program zilnic de activitate fizica. Mergi pe jos cateva statii de autobuz, plimba-te dupa program sau dupa masa de seara, dimineata fa cateva miscari de incalzire (minim 15 minute), mergi pe bicicleta sau cu rolele mai des, in weekend mergi in parc in loc sa stai la televizor.

4. Daca kilogramele refuza sa dispara dupa aceste simple masuri, atunci este cazul sa iti faci un jurnal, unde sa scrii exact ce si cand mananci, indiferent ca este doar un pumn de alune in pauza de la serviciu sau o gura de suc intr-un bar.

5. In functie de obiceiurile tale si de preferintele alimentare, alcatuieste-ti o dieta potrivita, nu foarte restrictiva, care sa-ti permita sa mananci normal, din toate grupele de alimente, insa in portii mici si cu adaos mare de fructe si legume.

6. Ai grija la consumul de fructe, mai ales seara! Fructele sunt foarte dulci (mai ales bananele, strugurii, perele) si, chiar daca sunt pline de vitamine si antioxidanti, ingrasa! Mananca doar 2 portii de fructe pe zi, dimineata sau la pranz – asta insemnand ca poti manca linistita o banana dimineata si 2 mere la o gustare.

7. Un alt lucru important pe care poti sa-l faci este sa renunti la dresingurile de salate – condimenteaza-le doar cu putin ulei de masline, sare, piper si putin otet -, la mancarurile gatite cu sosuri sau rantas (adaos de faina) si la sandvisuri cu paine alba.

8. Dieta ta trebuie sa fie echilibrata si sa aiba cel putin 3 mese/zi, la ore bine stabilite. Micul dejun trebuie sa contina cafea sau ceai fara zahar, un produs lactat degresat, cereale integrale (pentru fibre) si un fruct. La pranz poti consuma pui sau vita la gratar cu salata, diverse salate din legume proaspete, paste integrale cu sos de rosii, sandvisuri cu salata si paine integrala. Daca ti se face foame pana la cina, mananca un pumn de migdale sau de nuci, un iaurt sau un fruct (mar, portocala, ananas). La cina (nu mai tarziu de ora 19) este bine sa consumi supe de pui sau de legume sau salate simple, hranitoare.

9. Renunta la sare. Sarea poate fi vinovata de kilogramele tale in plus, insa o poti inlocui cu sare light sau cu diverse condimente, cum ar fi: cimbru, salvie, tarhon.

10. Bea multe ceaiuri din plante neindulcite. Ceaiul verde, de soc, de papadie te ajuta sa slabesti si sa te simti bine in pielea ta. Combina la o gustare un ceai de soc parfumat cu 2 felii de ananas si la cina poti manca aproape orice!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou