10 greseli la antrenamentele de la sala

Dieta&Fitness

10 greseli la antrenamentele de la sala

Daca te-ai hotarat sa mergi la sala de sport, sa intri intr-un program de fitness sau sa te antrenezi acasa, jumatate din batalie este castigata. Cealalta jumatate? Profita de acest timp pentrecut facand miscare! Fii atent la forma ta fizica, la rutina, la nutritie si vei fi capabil sa-ti indeplinesti scopurile propuse. Daca nu vrei sa faci grave greseli care sa duca la rezultate neasteptate, urmares-te sfaturile de mai jos.

10 greseli comune la sala de fitness

1. Nu mananci suficient inainte de sala

Este vital sa te alimentezi daca vrei sa ai puterea si energia sa duci la capat un antrenament la sala. Cand esti la dieta, s-ar putea sa fii tentata sa sari peste unele mese, iar antrenamentul pe stomacul gol este ca o calatorie cu masina fara benzina. Facem mereu greseala sa consideram ca mai putine calorii consumate vor avea ca rezultat scaderea in greutate. Insa daca faci sport, ai nevoie de hrana. Mananca sandvisuri cu proteine si carbohidrati cu cel putin doua ore inainte de a merge la sala.

2. Nu te odihnesti suficient

O greseala periculoasa este sa nu te odihnesti sau sa lucrezi prea mult. A te antrena 7 zile pe saptamana sau de doua ori pe zi este prea mult si risti raniri, pierderea concentrarii sau oboseala. Solutia? Ia o pauza. Antrenamentele de 3 sau 4 ori pe saptamana sunt suficiente sa-ti atingi orice obiectiv. In zilele cand nu te antrenezi, daca vrei sa fii totusi activa, mergi in parc, plimba cainele sau lucreaza in gradina.

3. Nu incluzi in program antrenamente de rezistenta

Acestea ard grasimile, antreneaza muschii, scad procentul de grasime din intregul corp si sunt esentiale ca sa te mentii in forma. Nu te speria de aparatele complicate si cere sfatul unui antrenor.

4. Nu esti sigura pe tehinca ta

Multe persoane nu-si dau seama daca executa corect exercitiile. De cele mai multe ori nici nu o fac. Cand incepi un nou program de exercitii care cuprinde ridicari de greutati sau impingeri ale acestora, trebuie sa fii intr-o buna forma. Intreaba antrenorii daca poti face aceste ridicari si daca ar trebui sa fii asistata. Inainte de asta, poti cauta pe internet ce tip de sport ti s-ar potrivi.

5. Te concentrezi pe cantitate si nu pe calitate

Iti spui ca daca vei lucra mai mult, vei obtine rezultate mai rapide si mai bune. Insa nu este chiar asa, mai ales cand vine vorba despre ridicari de greutati. Daca vei lucra mai mult cu greutati mai usoare, este bine. Insa nu exagera!

6. Nu variezi programul de exercitii

Daca faci mereu si mereu aceleasi exercitii, va interveni la un moment dat rutina. Iar rutina la sala de sport duce, dupa 6 saptamani, la lipsa rezultatelor. Variaza frecventa, intensitatea si repetitiile, dar cel mai bine ar fi sa incerci lucruri noi de fiecare data cand mergi la sala.

7. Iti propui scopuri nerealiste la sala

Daca la inceputul anului te gandesti ca acele kilograme in plus vor disparea pana la sfarsitul lui ianuarie, s-ar putea sa fii dezamagita. La fel va fi si daca iti propui sa participi la maraton in martie. Cand iti faci un program de antrenament, propune-ti scopuri cat mai realiste, pe care poti sa le atingi. Astfel, nu vei renunta si nu vei fi dezamagita.

8. Nu faci stretching

Probabil ai auzit cat de important este sa te incalzesti si apoi sa te destinzi dupa program. Yoga este cea mai indicata activitate pentru a te relaxa si a te simti in forma. Inainte de antrenamentul de la sala, incalzeste-te macar 10-15 minute, pentru a evita ranirile sau intinderile.

9. Nu te concentrezi suficient

Este foarte usor sa aduci la sala problemele de la serviciu, cele din familie sau din relatia ta. Insa acestea te vor tine departe de un program reusit si de indeplinirea dorintelor tale. Lasa grijile in vestiar, da-ti un reset si incepe activitatea fizica deconectata. Respira profund cateva minute si apoi incepe exercitiile, gandindu-te doar la ele.

10. Nu bei suficienta apa

Apa este esentiala pentru sanatate, crestere si dezvoltare. Suna ca un slogan comunist? Poate ca da, insa apa este necesara pentru a-ti dezvolta muschii, iar lipsa ei duce la scaderea puterii si andurantei. Bea 400 ml de apa plata inainte si dupa programul de antrenament, dar tine o sticla cu apa langa tine si in timpul programului. Cand te trezesti dimineata acesta, este primul lucru pe care trebuie sa-l faci; tine la indemana un pahar cu apa pe tot parcursul zilei, nu doar cand esti la sala de fitness.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou