10 cai de a-ti planifica mesele intr-un mod eficient

Dieta&Fitness

10 cai de a-ti planifica mesele intr-un mod eficient

Planificarea meseloriti poate lua mult timp cand pornesti de la zero, saptamana dupa saptamana. Totusi, nu trebuie sa fie complicat. O mica investitie de timp in crearea unui meniu planificat poate aduce mari beneficii.

De fapt, cand mesele sunt dinainte bine planificate, exista mai putine sanse sa te abati. Intelegand si integrand urmatoarele sfaturi in planificarea meselor tale zilnice sau saptamanale, poti continua sa te delectezi mancand, mentinandu-ti, in acelasi timp, o greutate optima.

Mesele si retetele

1. Incepe prin a aduna retetele tale favorite

Subliniaza sau insemneaza paginile din cartea ta de bucate sau chiar printeaza, daca poti, retetele tale favorite. In orice caz, cand esti gata sa incepi, adu totul pe masa. Daca unele dintre retetele tale iti sunt atat de dragi incat le faci din memorie si nici macar nu stii daca exista o versiune tiparita, va trebui sa notezi numele mancarii si ordinea ingredientelor, pentru ca sistemul sa functioneze.

2. Fa un index al tuturor retetelor tale

Grupeaza-le pe categorii alese de tine, precum: supe si tocane, antreuri din pui, mancaruri cu carne si deserturi. Sub fiecare titlu, listeaza retetele potrivite si unde pot fi ele gasite.

3. Gandeste-te la planificarea unei mese ca si cum ai picta un tablou

Incearca sa fii creativa in alegerea mancarurilor si sa obtii culori contrastante, care sa faca masa mai interesanta. Foloseste legume intens colorate (asa cum sunt morcovii), taiate felii pe un platou. Adauga garnituri precum patrunjelul, o ramurica de menta, un varf de boia de ardei, pentru a adauga un plus de culoare. Mesele ar trebui sa fie atragatoare din punct de vedere estetic, nu numai nutritive.

4. Trebuie sa planifici dinainte mesele pe toata ziua

Planifica felurile principale pentru fiecare masa, incluzand o varietate de alimente din toate grupele mari de mancaruri: cereale, legume, fructe, proteine, lactate si grasimi, fibrele, vitaminele si mineralele de care ai nevoie. De exemplu, ai planificat sa servesti un fel cu carne de pui.

O sugestie ar fi sa servesti o mancare de orez sau macaroane cu puiul. Apoi trebuie sa te gandesti sa alegi unul sau mai multe fructe sau legume, pentru a echilibra masa din punct de vedere nutritional. Ar trebui planificata o salata, iar aceasta este un fel de mancare foarte flexibil.

Adauga deserturi care au alti nutrienti decat carbohidratii din dulciuri. Va trebui sa alegi si un tip de paine pe care sa o pui la masa si o bautura care se va potrivi cu felul principal sau cu desertul.

5. Fa o lista de cumparaturi pe baza ingredientelor din retete

lista de cumparaturi

Alcatuieste lista pe spatele foii cu meniul. Dupa ce te-ai intors de la magazin, pune foaia cu meniul intr-un loc convenabil, asa cum ar fi usa unui dulapior, unde poate fi vazuta cand ai nevoie de ea.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou