Relatia client-vanzator

Succes story

Relatia client-vanzator

“Clientul are intotdeauna dreptate”. Aceasta este “legea” care a ghidat ani de zile comerciantii, din toata lumea si toate timpurile, si persista si in ziua de azi in relatia client-vanzator.

Din punctul de vedere al clientilor, aceasta "lege" le permite sa se comporte cum vor ei cu vanzatorii. Dar totusi cum ar fi corect sa se poarte un client fata de un vanzator? Iti prezentam cateva idei pentru o mai buna relatie client-vanzator:

  1. Prea frumos, sa fie adevarat! De ce nu saluti vanzatorii cu buna ziua, buna seara, sau orice alta forma de adresare care sa te apropie de ei? Zambeste vanzatorului chiar daca nu are pe stoc produsul pe care il cauti sau daca nu vinde haine pe marimea ta. Incearca sa ii multumesti tot timpul unui vanzator pentru ajutorul acordat. Fii politicos atunci cand pui intrebari despre un anumit produs. Pe scurt, fii intr-atat de politicos cu vanzatorul ca si cum iti doresti el sa fie cu tine.
  2. Evita sa devii un client cu doua fete. Probabil ai o parere despre un astfel de client. Fii politicos de la intrare. Vei fi primit si tu la randul tau cu aceeasi politete si acelasi zambet pe buze. Fii politicos cand ceri un produs sau detalii referitoare la produsul respectiv. Iar daca primesti raspunsurile dorite, l-ai ajutat si pe vanzator sa aiba o munca mai usoara. Dar ce se intampla daca nu primesti raspunsul pe care ai vrea sa-l auzi? Esti genul de om caruia nu ii place sa auda "Nu"? "Nu domnule nu avem pe stoc produsul respectiv" sau "Nu doamna, nu avem marimea respectiva". Indiferent ca este vina vanzatorului sau nu, nu iti descarca nervii pe el/ ea, in fond probabil nu este vina vanzatorului. Esti genul de om caruia ii place sa faca scene in fata altor persoane? Sau sa faca remarci nepoliticoase la adresa vanzatorului pentru a-i strica ziua de munca?
  3. In final, evita sa devii genul de client, despre care vanzatorii cred ca ar trebui lasat in pace.  Esti unul din „clientul are intotdeauna dreptate” si nu necesita un gram de politete? Crezi ca esti superior fata de un simplu vanzator si acesta trebuie sa stea in pozitia de drepti inaintea ta ca si cand ai fi regina Angliei? Un vanzator, este o persoana care isi castiga banii cinstit si nu ar trebui supus unui astfel de tratament. Sunt cazuri in care pot fi concediati din cauza ta, daca tu tocmai ai avut o zi proasta.

Data viitoare cand mergi la magazin, gandeste-te la cele de mai sus si nu uita ca si tu ai putea lucra intr-un magazin. Tu ce ti-ai dori din partea unui client?

Acum ca ai citit articolul, ce zici? Ce tip de client ai de gand sa fii? Ce comportament recomanzi in relatia client-vanzator?

Intra pe forumul Mayra si spune-ne parerea ta!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou