Redactarea unui CV general

Succes story

Redactarea unui CV general

Cand scrii un CV, in primul rand trebuie sa stii pentru ce post aplici. Doar asa poti redacta un CV eficient si coerent. Coerenta unui CV iti va spori sau diminua sansele de a obtine un loc de munca.

Un CV vorbeste despre reputatia ta si te reprezinta inainte de a te prezenta in fata angajatorului in vederea obtinerii unui loc de munca. De aceea, CV-ul trebuie sa fie unic si sa atraga atentia angajatorului, insa trebuie sa fie in acelasi timp fidel realitatii. Trebuie sa reflecte educatia si experienta ta profesionala. Toate eforturile tale trebuie sa fie redate in cuvinte potrivite in acel document.

Iata elementele de baza care trebuie sa se regaseasca intr-un CV. Acestea trebuie sa fie vizibile si fara greseli de ortografie:

  • Numele
  • Adresa
  • Date de contact
  • Email
  • Fotografie (desi nu este obligatorie, se recomanda)

Iata alte elemente obligatorii:

  • Experienta profesionala scrisa din prezent catre primii ani de munca;
  • Educatie si calificari, in ordinea invers-cronologica;

In al treilea rand, abilitatile pe care le cauta angajatorul. Foloseste exprimari concise. Daca vrei sa explici abilitatile tale avansate de utilizare a unor programe, poti spune simplu: Avansat in … .

Cum sa redactezi un CV general

Cand redactezi un CV general, adecvat mai multor tipuri de locuri de munca, este bine sa scrii lucruri cat mai generale. Generalizarea abilitatilor poate fi o adevarata provocare mai ales daca cerintele posturilor difere considerabil. Ideea este sa scrii strictul necesar. Asigura-te totusi ca abilitatile pe care le-ai notat sunt cele solicitate de catre angajator. Scrie doua sau trei abilitati care sa se potriveasca fiecarui job la care aplici si incearca sa fii concis. Aminteste-ti ca un angajator nu va acorda mult timp citirii unui CV mai ales daca detaliaza lucruri ce nu sunt utile companiei si respectivului loc de munca disponibil.

Scrisoarea de intentie

Pentru a maximiza potentialul CV-ului tau si a obtine postul dorit, e bine sa redactezi si o scrisoare de intentie. Daca redactezi scrisoarea de intentie pentru jobul dorit vei economisi timpul pe care ar trebui in mod normal sa il acorzi redactarii unui CV particularizat. In scrisoarea de intentie vei scrie ce job iti doresti in cadrul companiei, ce stii despre companie, ce experienta ai in domeniu si calitatile care te recomanda in acest sens. Desi trebuie sa cuprinzi mai multe elemente, e bine sa redactezi o scrisoare simpla si scurta.

Un CV general iti poate aduce un avantaj, mai ales daca este asociat unei scrisori de intentie personalizate.  Cand angajatorul va observa ca ai calificari si in alte domenii s-ar putea sa fie mai interesat si sa te plateasca mai bine. Mai mult, va gasi cu siguranta locul de munca si atributiile care ti se potrivesc cel mai bine avand in vedere calificarile multiple pe care le detii.

Forum Mayra: "Cum ti-ai gasit jobul?".



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou