Personal Branding
Succes story
Povestile de succes nu sunt numai pentru companiile mari, nici numai pentru superstaruri si feti-frumosi. Expertii nostri in Human Resources va raspund la cele mai dezbatute si mai delicate, totodata, intrebari despre interviuri, recrutare si imagine personala.
Departe de a fi o paralela abstracta, consultantii in Resurse Umane sunt de parere ca un candidat prompt, care stie ce vrea si care are o imagine impecabila, are sanse foarte mari de reusita, deoarece profesionalismul transpare si prin gesturile marunte.
De exemplu, intrebata care sunt primele trei lucruri, in ordine, pe care le observa la un candidat atunci cand il intalneste prima oara, Monica Lacoviste, Manager Search and Selection Department HART Human Resource Consulting, afirma ca este vorba de modul in care strange mana, felul in care sustine privirea interlocutorului sau (comunicare non-verbala) si modul in care este ''aranjat'', aici fiind vorba de imbracaminte, machiaj, stil. Un alt lucru important este dispozitia, starea in care se afla candidatul atunci cand ajunge in fata intervievatorului, fiind urmarit daca se simte confortabil sau nu, cat de relaxat este, cat de emotiv sau de puternic.
Insa brandingul personal trancede dincolo de imagine si este in mare parte ignorat de majoritatea celor care isi cauta de lucru. Acestia lasa faptele sa vorbeasca de la sine si activitatea desfasurata. Cu putina rabdare in prealabil, insa, ei ar putea obtine mai mult, comunicand angajatorului valoarea lor reala, intr-un mod atractiv. Retineti! Daca nu va creati singuri un brand, o imagine, nimeni altcineva nu o va face. Iar daca actualul loc de munca pare sigur si satisfacator, este bine si prudent sa nu va bazati pe asta, ci sa fiti mereu vigilenti. Pentru ca, asa cum afirma si Tom Peters: ''Indiferent de varsta, de afacerea in care se face ca suntem implicati, cu totii trebuie sa intelegem importanta brandingului. Suntem directorii generali, CEO ai propriilor noastre companii: Eu.SRL . ''
Aceasta companie poate fi promovata prin cativa pasi simplu de urmat, insa procesul trebuie sa fie continuu: aduna experienta, training, expune-ti realizarile, promoveaza-te, fii expert in ceea ce faceti, cultiva-ti relatiile cu ceilalti. Tu esti propriul produs, propriul brand, si este astfel esential sa iti formezi din timp mixul de marketing care favorizeaza succesul. Cariera este mai mult decat ceva intamplator si depinde de noi, de fiecare in parte, sa ne gasim vocatia, domeniul in care putem excela.
HART Human Resource Consulting
www.consiliereincariera.ro