Evaluarea performantelor – contestarea acesteia

Succes story

Evaluarea performantelor – contestarea acesteia

O data la cateva luni, una dintre cele mai neplacute situatii, de care are parte un angajat, trebuie sa se desfasoare. Este vorba despre evaluarea performantelor. Poate fi un inceput inevitabil al umilintelor, poate fi picatura care umple paharul sau in alte situatii, poate reprezenta inceputul unei cariere mai bune.

Evaluarea performantelor

Evaluarea performantelor ar trebui sa fie corecta si sa stimuleze contributia unui angajat pentru companie, reprezentand un lucru important in desavarsirea actiunilor sale. De asemenea, e de asteptat sa fie concisa si cinstit facuta.

Ce se intampla cand ai parte de o evaluare nedreapta? In primul rand, ar trebui sa stii pentru ce este facuta si in ce costa aceasta actiune. O evaluare a performantelor are in vedere calitatea, cantitatea, costul si timpul. Acesti factori vor spune cat de bun a fost sau nu un angajat.

Contestarea unei evaluari incorecte

Pe cat de intimidant pare a contesta aceste evaluari, datorita termenilor si graficelor impozante folosite, acestia reprezinta, totodata, factorii care iti usureaza situatia. Evaluarea performantelor se realizeaza intr-un limbaj care nu poate minti – numerele. Numerele n-au nevoie de infloriri si de cuvinte derogate alaturate lor. Ele transmit informatiile despre angajat prin intermediul unor date exacte, care ar trebui prelucrate potrivit.

Pastrand aceste lucruri in minte, putem incepe sa analizam eficacitatea presupusa a evaluarii.

1. In primul rand, citeste cu atentie intregul raport privind evaluarea performantelor. Noteaza-ti diferentele pe care le consideri evidente si cele despre care nu esti chiar foarte sigur.
2. A-ti cunoaste performantele te ajuta mult. Incearca sa aduni cat mai multe probe care te sustin impotriva afirmatiilor din raport (fluturasul de salariu, hartii sau contracte importante, facturi telefonice, etc.). Daca ai asemenea probe, ele iti vor creste sansele de a fi precis si, in consecinta, vei parea a fi un angajat care a studiat intai problema si pe sine, micsorand astfel impresia superiorilor cum ca aceasta ar fi doar o “pierdere de vreme”.
3. Incearca sa stabilesti de ce evaluarea realizata este nedreapta. Este foarte important sa recunosti daca ai gresit anumite lucruri pe care nu le-ai facut sau, in unele cazuti, ce ai facut gresit.
4. Stabileste o intalnire cu persoana potrivita, fie ca este supervizorul tau sau doar persoana care a facut evaluarea. Chiar daca esti prieten cu persoana care face evaluarea performantelor, acest lucru nu iti da dreptul de a da buzna in biroul sau.
5. Odata ce s-a stabilit o intalnire, fii punctual. Nu intarzia. Incearca sa nu apari intr-o camasa uzata. Cu alte cuvinte, nu le da ocazia sa gaseasca o alta problema chiar din momentul in care ai intrat in incaperea respectiva.
6. Incearca sa fii in forma maxima. Fii curtenitor. Nici sa nu te gandesti sa intri in incapere cu gandul de a te rasti si de a intoarce totul cu susul in jos. Totusi, nu face greseala de a aparea aici ca si cum ai face parte din personalul biroului. In anumite situatii, te ajuta mult sa iti arati adevarata personalitate, in speranta ca le vei castiga simpatia.
7. Ai grija cum si despre ce vorbesti. Incearca sa treci la subiectul propriu zis cat mai repede posibil. Nu exista timp de pierdut cu subiecte inutile. Arata-le ca ai adus probe care te sustin impotriva afirmatiilor lor incorecte.
8. Dupa ce s-a zis si s-a facut totul, fii cu bun simt si multumeste-le pentru timpul acordat.
9. Odata ce decizia a fost luata, impaca-te cu ea. Fie ca iti este pe plac sau nu, nu ai nicio alta optiune decat sa le accepti raspunsul. (Nu uita ca pana in momentul in care ai facut plangerea, aceasta era deja o decizie luata, asa ca apreciaza faptul ca ti s-a dat ocazia de a o contesta).

Forum Mayra: “Evaluarea performantelor angajatilor“.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou