Cum sa negociezi eficient

Succes story

Cum sa negociezi eficient

Daca iti negociezi salariul, conditiile de angajare la un nou loc de munca sau un proiect important, trebuie sa urmezi anumite reguli, general valabile pentru orice domeniu. Cum se face acest lucru? Haideti sa aflam impreuna!

Ce inseamna negocierea

Inainte de a face vreun demers, trebuie sa stii ce inseamna negocierea. Iata ce ai de facut:

1. Trebuie sa stii foarte bine ce vrei

Este regula de aur a unei negocieri. Daca intri intr-o discutie cu ideea de a-ti dezvolta pe parcurs proiectul sau nevoile, vei permite celorlalti sa isi dezvolte proiectul, in dauna cauzei tale. Fa-ti cunoscute cererile imediat. Cu cat vei intarzia, cu atat vei avea mai putine carti de jucat.

2. Gandeste-te la ce optiuni ai

Anticipeaza unde si cum va “rezista” partea adversa cererilor tale si pregateste alternative acceptabile dinainte. Astfel,  la locul de munca, vei fi dispus sa faci publice sugestiile la care te-ai gandit, inainte ca cei din fata ta sa ia cuvantul.

3. Fii flexibil

Uneori, cele mai bune idei vin din solutiile negocierilor. Asculta si parerile partii adverse; nu se stie cum te pot inspira.

4. Evita certurile

Nu iti irosi timpul incercand sa demonstrezi ca ceilalti nu au dreptate. Nu lua lucrurile prea personal si ramai din punct de vedere emotional sub control. Nu uita: negocierea inseamna gasirea unei solutii, nu lupta pentru a ajunge unde vrei tu. Acest lucru e valabil si cand vine vorba de jobul tau.

5. Fii constient de tinuta ta

Marimea hainelor, stilul ales, pieptanatura, pozitia la masa negocierilor – toate conteaza! O atitudine puternica va fi interpratata pozitiv.

6. Negocierea inseamna citire

Ca sa ai succes, pune-te in situatia lor si incearca sa iti dai seama ce urmaresc cu adevarat si ce nu vor accepta. Nu te baza numai pe ce ti se spune si nu uita ca o afacere trebuie sa fie o situatie win-win pentru ambele parti.

7. Concentreaza-te pe presiunea celeilalte parti

Ingrijoreaza-te mai putin pentru nevoia ta de a incheia afacerea si concentreaza-ti atentia pe partea adversa. Intoarce presiunea resimtita de ei in avantajul tau.

8. Nu oferi nimic daca nu primesti ceva in schimb

Cand vine vorba de cariera ta, fii sigur ca micile tale concesii sunt privite asa cum trebuie. Acest mod de a actiona te va ajuta mai tarziu, cand altii vor considera ca au castigat ceva. De fapt, ambele parti trebuie sa castige.

9. Toate la timpul lor

La birou, invata sa recunoasti perioadele bune sau rele pentru a purta o negociere. Nu grabi lucrurile inutil; invata sa ai rabdare. Insa nici nu lasa lucrurile sa se lungeasca prea mult, pentru ca ambele parti isi vor pierde entuziasmul.

10. Nu te teme sa te ridici si sa pleci

Lasa de la inceput sa se inteleaga ca daca negocierea nu va decurge cum iti doresti, vei renunta. Daca partea cealalta va crede ca esti fortat sa inchei o afacere, va avea un avantaj, iar tu nu vei putea face ca negocierea sa decurga asa cum vrei.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou