Comportamentul la intalnirile de afaceri

Succes story

Comportamentul la intalnirile de afaceri

Comportamentul la intalnirile de afaceri este de fapt bunul simt etica in afaceri, insa cere putina practica inainte. Daca intalnirea este in vederea unei discutii despre un plan de afaceri, vei fi pregatit si vei sti cum sa faci fata. Poti afla cum sa organizezi, sa planifici si sa participi la o conferinta.

Desigur, poti identifica ce anume sa nu faci atunci cand planifici si/sau participi la o intalnire, dar de multe ori ceea ce iti este necesar cu adevarat este un set de orientari sau reguli de eticheta cu privire la modul de a face acest lucru cu succes. Iata cateva sfaturi pentru a-ti imbunatati eticheta de afaceri.

Participarea la o intalnire de afaceri

  1. Fii punctual. Trebuie sa ajungi intotdeauna cu cateva minute inainte de timpul prevazut pentru intalniri. Acest lucru indica respectul pentru persoana planificatoare si arata faptul ce esti organizat.
  2. Fii pregatit. Inainte de intalnirii de afaceri, ai grija sa citesti materialele printate si sa-ti reimprospatezi subiectele si procedurile care vor fi discutate. Acest lucru iti va asigura capacitatea de a avea o contributie valoroasa in cadrul intalnirii.
  3. Ia cu tine un carnetel si ceva de scris. Este o dovada de maniere sa-i oferi vorbitorului toata atentia ta. Chiar daca nu-ti iei nici macar o singura notita, acest lucru va arata ca esti interesat de agenda de lucru si faptul ca-ti iei in serios rolul la aceste intalniri.
  4. Participa. Cand presedintele cere un rezumat si simti ca ai ceva cu care poti contribui, nu ezita. De asemenea, pune intrebari.
  5. Fii politicos si atent. Nu intrerupe niciodata o conversatie deja inceputa si fii politicos cu persoana care are cuvantul. Asculta ce se spune si rezista tentatiei de a intra in contradictoriu cu cineva.
  6. Comporta-te cu profesionalism. Sedintele sau intalnirile de afaceri sunt grozave pentru ca poti arata faptul ca esti serios si ca ai ceva de oferit. Daca afisezi un comportament adecvat si maniere, fii sigur ca acest mesaj va fi transmis. Foloseste aceste situatii pentru a-ti demonstra cunostintele si intelegerea.
  7. Multumeste presedintelui (persoana care a condus sedinta sau intalnirea de afaceri). Este un lucru marunt dar multumindu-i, nu dai dovada doar de bun simt, ci si de respect.

Desfasurarea unei conferinte

  1. Planuieste totul din timp. Daca esti responsabil cu planuirea unei conferinte, planuieste totul inainte de a trimite notificarile. Asigurata-te ca toate partile interesate sunt invitate.
  2. Fa o lista clara cu lucrurile ce se vor discuta. In invitatia intalnirii, specifica foarte clar ordinea de zi a acesteia. Fa o lista cu subiectele de discutie si cere participantilor sa vina pregatiti sa abordeze acele probleme. Ataseaza documentatia aferenta.
  3. Stabileste o limita de timp. In mediul afacerilor din ziua de azi, timpul este un lucru foarte pretios. Prin stabilirea unei limite de timp, arati faptul ca intelegi nevoia de gestionare a timpului colegilor tai, precum si al tau.
  4. Imbraca-te profesional. Vrei sa fii luat in serios, iar aspectul este important. Chiar daca s-a decretat faptul ca vineri imbracamintea poate fi lejera, poarta imbracaminte de afaceri corespunzatoare.
  5. Incurajeaza punctualitatea. Niciodata sa nu intarzii la intalniri pe care tu le organizezi. Ofera un exemplu si fii in sala cu cateva minute inainte de inceperea sedintei.
  6. Condu sedinta. Ramaneti la ordinea de zi si fii atent la timp. Descurajeaza politicos divagarile si asigura-te ca toata lumea are posibilitatea de a vorbi. Mergi mai departe cu subiectele din ordinea de zi, dar nu prea repede Daca vezi ca se pierd din punctele-cheie. Daca se departeaza de subiect, aminteste grupului scopul intalnirii si sugereaza ca alte probleme vor fi abordate data viitoare.
  7. Evita conversatiile in contradictoriu si/sau argumentele. Ramai calm si diplomat, oricat de tare s-ar aprinde discutiile. Acest lucru va portretiza bunele tale maniere in cadrul grupului.
  8. Fa un rezumat. La finalul intalnirii fa un rezumat al subiectelor si, daca este necesar, solicita o alta sedinta.
  9. Continua. Odata ce sedinta este incheiata, trimite o lista participantilor cu subiectele si problemele ramase deschise. Apoi, multumeste-le oamenilor pentru participare si pentru faptul ca au venit pregatiti.

Forum Mayra: "Bunele maniere".



feedback
sexyxxx sexyxxx.cc sexyxxx.cc sexyxxx.cc
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou