Bune maniere la telefon

Succes story

Bune maniere la telefon

In era vitezei si mai ales in domeniul afacerilor, comunicarea prin telefon a devenit esentiala. In contextul afacerilor internationale, afacerile se demareaza 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. Acum este mai important ca niciodata sa cunoastem bunele maniere in comunicarea prin telefon.

Invatarea bunelor maniere in comunicarea telefonica iti va aduce mai mult respect atat in viata profesionala cat si in viata personala.

Iata cateva trucuri care te vor ajuta sa folosesti bunele maniere in convorbirile telefonice.

  1. Planificarea convorbirii. Stabileste cateva obiective inainte de a telefona. Ce doresti sa obtii? Ce rezultate urmaresti? Cum vei face fata contradictiilor? Planificandu-ti desfasurarea convorbirii vei arata respect interlocutorului, recunoscand valoarea timpului acordat.
  2. Asigura-te ca stii pe cine suni.  Retinerea corecta a numelui si a pozitiei pe care o ocupa acea persoana in companie reprezinta elemente cheie. Retine atat numele cat si functia pe care o ocupa interlocutorul tau si adreseaza-te ca atare atunci cand il saluti.
  3. Fii politicos. Acesta este un lucru evident insa a fi politicos nu inseamna doar a trata interlocutorul cu respect, ci trebuie sa se extinda atat la persoana care iti raspunde prima data si la mesajul pe care il lasi pe robot. Abordarea ta poate determina ca persoana in cauza sa te contacteze. Fii atent la tonul vocii tale si nu lasa sa se inteleaga ca esti nemultumit ca trebuie sa lasi un mesaj. Daca tehnologia iti permite, revizuieste mesajul inainte de a-l trimite. Multe sisteme permit ascultarea, stergerea si reinregistrarea mesajului. Daca este cazul, fa asta! Un bun comportament va avea rezultate pe masura in orice situatie.
  4. Prezinta-te.  Asigura-te ca destinatarul mesajelor sau interlocutorii tai stiu despre cine este vorba si ce firma reprezinti. Ramane valabil atat pentru conversatiile telefonice cat si pentru orice fel de mesaje. Vorbeste clar si rar.
  5. Treci la subiect. Odata ce ai contactat persoana dorita, te-ai prezentat si ai spus ce firma reprezinti, e cazul sa  treci direct la subiect. Maniera cea mai importanta la telefon este aceea de a nu irosi timpul celuilalt. Exprimarea nesigura, pe langa subiect poate indica lipsa de respect fata de timpul celuilalt. Spune motivul pentru care ai sunat si foloseste-te de notitele din agenda pentru a te exprima clar si concis.
  6. Asculta. Permite-i persoanei pe care ai sunat-o sa iti adreseze intrebari si sa isi exprime punctul de vedere.  Evita sa intrerupi interlocutorul si raspunde intrebarilor in mod onest si direct. Chiar daca persoana te contrazice, lasa-l sa isi incheie ideea si nu sari sa te aperi.  Fii curtenitor si verifica-ti atitudinea frecvent. Lasa-l pe celalalt sa inteleaga ca il urmaresti, spunand din cand in cand „inteleg”, „da”, „stiu”, dar retine-te de la orice alte comentarii pana cand persoana nu si-a incheiat discursul.
  7. Adreseaza intrebari deschise. Incurajeaza o comunicare deschisa, un dialog deschis in care ideile sa curga in mod natural. Adreseaza intrebari complexe care necesita ca persoana sa raspunda intr-un mod complex, detaliat, complet.
  8. Fii rabdator. Orice ghid iti va recomanda sa nu iti grabesti interloctorul si sa permiti acestuia sa isi exprime complet opiniie, reactiile etc.
  9. Sa stii cand sa inchei o conversatie. Acesta este un moment clar in care conversatia trebuie sa se incheie, iar incercarea de a prelungi conversatia pentru a indeplini alte obiective se poate dovedi a fi contraproductiva. Uneori persoana pe care o suni doreste sa prelungeasca acea conversatie, iar tu va trebui sa o inchei in mod cordial, fara a o jigni. Foloseste afirmatii pozitive: „stiu ca esti ocupat si vreau sa iti multumesc pentru timpul acrodat” pentru a semnaliza incheierea discutiei.

Sper ca acestea iti vor fi utile si te vor ajuta sa exersezi bunele maniere in convorbirile la telefon. Aminteste-ti sa tratezi oamenii asa cum doresti sa te trateze si ei pe tine. Urmand aceasta regula nu ai cum sa dai gres!

Forum Mayra: "Bunele maniere".



feedback
sexyxxx sexyxxx.cc sexyxxx.cc sexyxxx.cc
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou