10 sfaturi pentru a-ti relansa cariera in 2011

Succes story

10 sfaturi pentru a-ti relansa cariera in 2011

Planificarea evolutiei carierei tale nu este un lucru pe care sa il faci o data in viata, dupa liceu sau facultate, si apoi uitat undeva intr-un sertar al memoriei, in timp ce iti vezi mai departe de job si de familie. Ar trebui sa-ti evaluezi performantele in fiecare an, chiar daca nu ai de gand sa-ti schimbi locul de munca prea curand.

Planificarea si relansarea carierei ar trebui sa fie o experienta pozitiva si incurajatoare, nu un lucru pe care trebuie sa-l faci.

Iata mai jos 10 sfaturi pentru a-ti relansa cariera in 2011:

1. Fa-ti un obicei anual din analizarea carierei tale

Multi dintre noi merg o data pe an la control medical, la dentist sau isi schimba mobila. De ce sa nu faci si din cariera ta un eveniment? Stabileste o zi in care sa fii linistita si sa nu te deranjeze nimic, pentru a-ti putea analiza optiunile – ce anume iti doresti de la cariera ta, care nu are legatura cu viata personala. Astfel vei obtine o mai mare incredere in tine, in directia spre care te indrepti si vei fi pregatit pentru toate dificultatile pe care le intampinam in aceasta perioada.

2. Fa-ti o harta a carierei

Noteaza pe o foaie toate schimbarile pe care le-a suferit cariera ta de-a lungul timpului, job-urile pe care le-ai avut, in ce domeniu ai avut succes si unde ai dat gres. Scrie fiecare realizare si fiecare lucru pe care a-i fi putut sa-l faci diferit. Analizeaza notitele si observa daca esti multumita de ceea ce ai facut pana acum si ce ai putea sa faci mai bine in 2011.

3. Fa liste

Alcatuieste doua liste: una pe care sa faci doua coloane cu ce iti place si ce nu iti place in viata ta si alta cu ce ti-ai dori de la cariera ta. Analizeaza-le si afla mai multe despre tine. Daca job-ul pe care il ai acum se afla pe lista de lucruri neplacute, iar niciunul dintre obiectivele tale viitoare nu se poate implini la locul de munca actual – este un semn ca trebuie sa schimbi ceva.

4. Examineaza-ti hobby-urile

Chiar daca pare ciudat, este important sa faci ceea ce iti place si atunci, in lista de hobby-uri, poti gasi acel ceva care sa te indrume spre o noua cariera. Daca iti place sa pictezi, sa canti sau sa scrii – iata primul pas spre fericire. Cu multa munca, poti reusi in stil mare.

5. Aduna pe o foaie absolut toate reusitele tale

Poate parea narcisist, insa nu este! Uneori oamenii se grabesc sa alcatuiasca un CV doar atunci cand isi cauta cu adevarat de munca si pierd marea parte a realizarilor si a lucrurilor cu adevarat importante: autenticitatea si importanta propriei persoane. Asa ca poti sa incepi de acum: fa o lista cu tot ce ai facut bine vreodata in cariera, lucruri care te-au facut fericit sau mandru. Nu doar ca vei avea un CV foarte bun, dar iti va creste si increderea in fortele proprii.

6. Nu te agata de o titulatura

Multe persoane se descriu ca fiind “redactor” sau “profesor” si nu incearca sa vada dincolo de aceste aspecte. Multi care isi cauta de munca se lovesc de aceste titluri si nu pot sa treaca de ele. Cand, de fapt, in spatele “numelor” (uneori destul de imposibile) se ascund trasaturi si abilitati usor de folosit si in alte domenii ca: lucrul in echipa, cercetare, editare, scriere, atentie la public, comunicare, orientare spre clienti, negociere etc.

7. Fii deschis la nou

Chiar daca ai un job bun, nu se stie ce se va intampla pe viitor. Informeaza-te si fii mereu atent la ce se intampla pe piata locurilor de munca, cine angajeaza, ce companii au rezultate bune, unde se plateste mai bine etc. Pregateste-ti un CV cu cele mai bune rezultate, studii si abilitati ale tale si trimite-l periodic pentru diverse job-uri pe care le consideri… un vis. Si ai sa vezi ce se intampla!

8. Invata sa fii un bun manager

Orice bun manager are pe birou 3 liste: una cu cel mai inalt vis al sau, alta cu ce trebuie sa faca in anul in curs pentru a-si indeplini visul si a treia cu ce trebuie sa faca azi pentru a ajunge acolo unde isi doreste. Nu este rau sa inveti de la acesti oameni si este important pentru a-ti atinge scopurile in cariera.

9. Dezvolta-ti aptitudinile

Chiar daca ai o o slujba grozava, asta nu inseamna ca trebuie sa te culci pe o ureche. Studiul, informatia si pregatirea sunt esentiale si trebuie sa le faci tot timpul. Daca esti in cautarea unui job, cu atat mai mult. Citeste, urmeaza cursuri, invata lucruri noi, aboneaza-te la biblioteca, antreneaza-ti mintea, ia-ti un mentor si vei reusi!

10. Tinteste sus

Una dintre intrebarile de la interviuri este cum te vezi peste un an sau peste 5 ani. Ce vei raspunde? Ideal este sa visezi la ceea ce vei deveni si sa muncesti sa obtii lucrurile pe care le doresti. Increderea in sine, dar si siguranta ca pana la urma vei reusi, iti vor da “aerul” necesar pentru a impresiona orice angajator. Nu iti limita visele – acestea nu costa bani!

Forum Mayra: “Planuri pentru 2011“.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou