Succes story
CV-ul tau este ca o vitrina a unui magazin. Cum facem cumparatorii sa se opreasca la aceasta vitrina? Urmeaza acesti pasi pentru a avea un CV de succes.
1. CV-ul trebuie sa fie concis
De obicei un
CV nu trebuie sa fie mai lung de doua pagini A4. Angajatorii petrec in general 8 secunde citindu-ti CV-ul – daca le trimiti o enciclopedie lunga a carierei tale nu vor gasi informatia pe care o vor cauta. Fii concisa si pastreaza detaliile pentru
interviu .
2. Adapteaza-l
Asigura-te ca CV -ul este adaptat slujbei pentru care aplici. Scoate in evidenta atuurile care sunt necesare slujbei respective.
3. Include o scrisoare de intentie
Nu presupune ca un angajator va observa o legatura dintre experienta ta si locul de munca pentru care candidezi: fa o scrisoare de intentie pentru a crea o legatura dintre experienta ta anterioara si potentialul nou job.
4. Nu trebuie sa ai ezitari
Ezitarile ii fac pe angajatori suspiciosi, iar acest lucru nu este in avantajul tau. Daca nu ai lucrat o perioada adauga o latura pozitiva – ti-ai dezvoltat abilitati noi, precum comunicarea, lucrul in echipa sau diverse proiecte.
5. Fi actuala
Actualizeaza-ti datele
CV -ului, chiar daca nu esti in cautarea unui job momentan. De fiecare data cand realizezi ceva semnificativ in cariera inregistreazati-l in CV pentru a te asigura ca nu iti scapa printre amintiri.
6. Fara erori
Trebuie sa eviti erorile in ceea ce priveste informatiile legate de tine si sa nu ai greseli gramaticale in cadrul acestuia.
7. Spune adevarul
Nu crea un
CV din minciuni. Daca o faci, fi convinsa ca la interviu vei fi descoperita deoarece orice inconsecventa din cadrul CV-ului va fi verificata minutios de catre intervievator.
8. Include informatii convingatoare
Mentioneaza-ti realizarile prin cifre. Cand scrii experientele avute in trecut, nu mentinona doar faptul ca ai crescut vanzarile, ci faptul ca ai crescut vanzarile cu 70% intr-o perioada de 6 luni.
9. Fa-o sa arate bine
Cand iti creezi cv-ul, formateazati-l corespunzator: compune propozitii scurte, lasa spatii intre categorii; fa-l sa fie cat mai citet.
10. Foloseste cuvinte cheie prietenoase
Daca ti-ai pus CV-ul pe un portal de recrutare online, aceste cuvinte cheie vor fi esentiale pentru ca angajatorii sa te poata gasi mai usor. Asa ca un candidat la un job de marketing poate mentiona ca stie SEO, direct marketing sau marketing pe internet.
Mayra