Supravietuirea primei saptamani de munca

In stil office

Supravietuirea primei saptamani de munca

Prima impresie este cea care conteaza, aceasta afirmatie este adevarata in cele mai multe cazuri. De aceea este important sa lasi o impresie buna oamenilor atunci cand ii intalnesti prima data, in special cand este vorba despre locul de munca.

Prima saptamana la locul de munca este decisiva si va defini parerea colegilor sau a sefului despre tine in lunile sau anii care vor veni.

Supravietuirea in prima saptamana de munca poate suna respingator sau chiar inspaimantator pentru unii, dar de fapt este destul de simplu sa reusesti. Trebuie doar sa faci o serie de lucruri pentru a ajunge la acest rezultat. In continuare vom prezenta mai multe variante de care trebuie sa iti aduci aminte atunci cand treci prin prima saptamana la locul de munca .

  1. Ia-ti notite. Fiind prima zi sau saptamana de munca, este foarte posibil sa primesti o multime de indicatii si memo-uri in cursul primei zile de orientare la locul de munca. Trebuie sa ai la indemana hartie si un stilou din momentul in care incepi sa primesti informatii. Este important sa notezi acest tip de informatii, in special cele despre regulile din cadrul biroului.
  2. Spune-ti parerea. Pe parcursul orientarii sau atunci cand vorbesti cu seful pentru prima data, asigura-te ca vorbesti clar si destul de tare pentru a putea fi auzit de acesta. Nu fi timid daca ai intrebari sau daca nu intelegi ceva din ce iti spune seful. Roaga-l politicos sa repete si de data aceasta fii atent ca sa nu fie nevoie sa intrebi de prea multe ori.
  3. Fa-ti un prieten. Multe societati au grupuri de prieteni sau echipe in cadrul carora te vei integra chiar din prima zi. Acestia lucreaza in cadrul societatii de mai mult timp decat tine, asa ca este important sa asculti tot ceea ce iti spun ei. Nu-ti fie teama sa pui intrebari cu privire la lucrurile obisnuite de la birou. Poti sa intrebi chiar si despre lucrurile minore, cum ar fi ora sau locul in care isi iau pranzul de obicei.
  4. Poti fi in perioada de proba. Angajatii noi trec de multe ori printr-o „perioada de proba” in primele cateva luni de munca la birou. Asta inseamna ca esti monitorizat indeaproape de sef si/sau supraveghetor. Daca altii isi permit sa ia pauze lungi de tigara sau sa vorbeasca la telefon cu prietenii, tu ar trebui sa eviti aceste lucruri in timpul perioadei de proba. Invata sa lucrezi intens si sa stai departe de probleme.
  5. Ai incredere in tine. Sa nu te simti niciodata nesigur doar din cauza ca este prima ta zi la munca. Trebuie sa le arati colegilor de birou si mai ales sefului tau, ca ai fost angajat dintr-un motiv serios si ca se pot baza pe tine sa iti faci treaba si nu numai. Fii ferm atunci cand dai mana cu ei si ai incredere in tine.
  6. Integreaza-te. Chiar daca scopul tau este acela de a fi observat de sef si de a iesi in evidenta, trebuie sa-ti aduci aminte sa te integrezi. Esti doar un nou angajat si este posibil ca membrii echipei din care faci parte sau colegii tai de birou sa stie mai multe despre locul de munca decat tine. Incearca la inceput sa te lasi purtat de val, invata-ti cu atentie meseria si cand crezi ca esti pregatit, poti incepe sa dai sugestii pentru a ajuta echipa si societatea in cadrul careia lucrezi.


feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou