Reducerea stresului la locul de munca

In stil office

Reducerea stresului la locul de munca

In fiecare zi, la locul de munca are loc o lupta continua – este vorba despre lupta impotriva stresului si a lucrurilor asociate acestuia – si anume, grijile.

Exista mai multe motive pentru aceasta, o serie de evenimente care isi au locul sau nu si care conduc la stres. Unul din aceste motive este momentul in care simti ca nu mai faci munca pentru care ai fost angajat la inceput sau, chiar mai rau, nu numai ca iti faci munca ta, ci o faci si pe a altora.

Exista modalitati de a face fata stresului si una dintre ele este sa stai si sa analizezi cum decurge ziua ta la locul de munca si sa iti reformulezi fisa postului.

  1. Daca vei avea o privire clara asupra fisei postului pe care il ocupi, nu numai ca vei face fata stresului mai usor, ci vei si ajuta societatea sa isi imbunatateasca activitatea din mai multe puncte de vedere. Tu esti expert in activitatea pe care ai fost angajat initial sa o desfasori. Dar mai exista un expert in activitatea care, fara sa vrei, cade in sarcina ta. Ideea este ca societatea sa mentina sarcinile de serviciu aliniate cu posturile persoanelor care au fost angajate sa le indeplineasca.
  2. Incearca sa treci in revista ce faci, in mod normal, intr-o zi de munca, daca faci intr-adevar ceea ce trebuia sa faci atunci cand te-ai angajat. Incearca sa vezi lucrurile detasat si pune pe o lista descrierea generala a activitatilor pe care le desfasori si de ce le faci. Ti se cere sa faci aceste lucruri sau te-ai oferit voluntar?
  3. Afla motivele pentru care ti se intampla asta si intreaba daca acest lucru li se intampla si altor oameni la locul de munca in afara de tine. Vezi ce crezi despre fiecare din aceste lucruri de pe lista ta. Care sunt sarcinile pe care vrei sa le indeplineasca altii si care sunt cele care intra in atributiile tale, conform fisei postului.
  4. Ia intotdeauna in considerare posibilele motive care au dus la aparitia sarcinilor care nu intra in descrierea postului tau. Incearca sa afli solutii pentru a schimba lucrurile daca exista o discrepanta intre postul tau si ceea ce faci de fapt la locul de munca. Ar putea fi de vina lipsa de angajati sau un dezechilibru al volumului de lucru fata de alte departamente. Exista o gramada de motive, asa ca fii deschis la sugestii si opinii.

Daca ai facut tot ce iti statea in putere pentru a indrepta situatia, poate ca trebuie sa afli regulile societatii de depunere a reclamatiilor impotriva departamentului de resurse umane. In cele din urma, daca faci parte dintr-o societate care stie sa aiba grija de angajatii ei si in acelasi timp este bine organizata, atunci aceasta problema va fi adusa la cunostinta si va fi solutionata corespunzator.

 


feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou