Ordinea de pe biroul tau

In stil office

Ordinea de pe biroul tau

Fii organizat! Preia controlul asupra vietii tale! Banuiesc ca ai auzit deja aceste cuvinte. Ei bine, exista un gram de adevar in ele. Ei bine, nu un gram, chiar mai mult de atat.

Cand esti organizat, faci fata mult mai usor, unor situatii, esti mai pregatit, decat atunci cand nu esti organizat. Vei economisi, timp, efort, stres.. iar lista nu se termina aici. Fa lucrurile incet, pas cu pas, cu pasi mici dar siguri spre o viata fara stres dar o viata ordonata. Hai sa incepem cu organizarea, biroului!

  • Curata masa de birou . Indeparteaza orice lucru de pe masa.
  • Spala masa.
  • Pune telefonul in partea dreapta sau stanga, in functie de mana cea mai des folosita, tine alaturi un carnetel, pentru a nota convorbirile telefonice, daca este cazul, noteaza apelurile care trebuie sa le efectuezi inainte de a sterge mesajele din telefon.
  • Pastreaza calculatorul la un unghi de 90 de grade fata de sursa de lumina, pentru a evita orbirea.
  • Evita pastrarea lucrurilor personale pe masa de birou . Daca totusi simti nevoia, limiteaza-te la un singur obiect.
  • Selecteaza restul lucrurilor pe compartimente – munca actuala, detalii de completat in cadrul proiectelor, articole care urmeaza sa fie reciclate, articole de papetarie, articole personale.
  • Nu te pierde printre lucruri, multe iti vor provoca amintiri si vei uita de unde ai pornit. Ideea este sa faci curat si sa iti organizezi biroul.
  • Pune deoparte toate registrele si documentele care urmeaza sa fie arhivate. Aranjeaza-le intr-un mod logic. Asigura-te ca cele recente vor fi puse la vedere, sa le poti lua oricand.
  • Pe cat posibil, incearca sa pastrezi inregistrarile electronice si documentele scanate. Acestea pot fi stocate si accesate mult mai usor.
  • Muta toate cablurile care sunt inestetice si ocupa prea mult loc in birou.
  • Pastreaza pe masa un planificator zilnic, saptamanal si lunar.
  • Aduna toate articolele de papetarie intr-un sertar, astfel incat dupa fiecare utilizare sa le pui inapoi, dar mai ales la sfarsitul zilei. Pastreaza doar articolele pe care le folosesti in mod regulat. Scapa de resturile nefolositoare cum ar fi stilouri, pixuri, sclipici etc.
  • Fa-ti putin timp si mai ridica-te din cand in cand de la masa.
  • Pastreaza la indemana etichete si dosare goale.
  • Inlatura de pe masa, orice lucru de care stii sigur ca nu te vei folosi in urmatoarele 3 zile.
  • Nu te grabi sa termini repede ca de maine sa iti reiei vechile obiceiuri – incearca cel mult 10 minute pe zi sa iti organizezi biroul. Depaseste ideea „de a mentine curat” si pastreaza fisierele la arhivare zi de zi.

Pentru o buna organizare, nu exista un moment mai buna, decat cel de fata. Incepe azi. Incepe acum!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou