O noua atitudine la locul de munca

In stil office

O noua atitudine la locul de munca

In ultima perioada, din ce in ce mai multi angajati resimt o dilema care apare ca rezultat al confruntarii dintre sarcinile, pe care le implica jobul lor, si potentialul motivational si energetic de care dispun acestia.

In cazul unui job care presupune relatia cu clientii, poate aparea situatia in care unui angajat ii place sa lucreze direct cu clientii si sa le ofere suport in vederea rezolvarii problemelor, dar pur si simplu nu agreeaza activitatea de organizare a documentelor. Aceasta persoana va ajunge, la un moment dat, in situatia de a se gandi serios la cautarea unui alt job.

Exista, asadar, contexte in care un angajat, care se simte foarte confortabil in organizatia din care face parte si in compania colegilor de serviciu, va parasi locul sau de munca pentru ca anumite activitati ii displac.

Te-ai simtit vreodata astfel? Exista sarcini care iti fac cu adevarat placere si care te motiveaza, in timp ce altele pur si simplu te epuizeaza?

Oare gasirea unui alt job este singura alternativa in aceasta situatie? Probabil ca nu, intrucat fiecare job presupune atat existenta unor aspecte motivante, cat si a unora demotivante pentru angajat. Secretul consta in identificarea unei modalitati optime de confruntare cu acele sarcini pe care ai tendinta de a le evita.

Poti incerca una dintre urmatoarele strategii:

1. Sa constati ca poti face sarcina respectiva. A avea o motivatie scazuta fata de o sarcina, nu inseamna ca nu poti sa o faci, ci doar ca ai prefera sa o eviti.

2. Creeaza-ti asteptari realiste in ceea ce priveste propriile performante. A avea o motivatie scazuta inseamna ca sarcina nu iti face placere, si ca iti va lua mai mult timp pentru a o indeplini, fiind necesar depunerea unui efort mai mare decat in cazul unei persoane care este mai motivata.

3. Stabileste daca "a indeplini o sarcina in mod adecvat" este suficient sau daca este obligatoriu sa ai rezultate excelente in domeniul vizat? Chiar daca motivatia ta este scazuta, vei putea indeplini totusi sarcina respectiva in mod adecvat, daca vei participa la training-uri sau daca vei exersa mai mult, insa trebuie sa stii ca "excelenta" va fi probabil imposibil de atins in acest caz.

4. Reevalueaza sarcina respectiva. Ar putea fi delegata unei alte persoane care ar fi mai motivata si careia i-ar placea mai mult sa o faca?

5. Colaboreaza cu cineva care se pricepe mai bine in domeniu. Un bun exemplu in acest sens ar putea fi o persoana de succes in domeniul vanzarilor, care se bazeaza pe asistentul sau in ceea ce priveste redactarea documentelor si a rapoatelor.

6. Creeaza un sistem propriu sau foloseste un instrument care sa iti creasca eficiena. Exista numeroase cazuri de profesionisti in diverse domenii care dispun de un inalt potential creator, dar care au dificultati in ceea ce priveste atentia acordata detaliilor si sinteza tuturor ideilor valoroase. Intr-unul din cazuri, persoana s-a gandit ca ar fi bine daca ar purta la ea in permanenta un mic reportofon in buzunarul hainei, care sa ii permita sa inregistreze intr-un fel ideile care ii veneau in minte.

7. Solicita redistribuirea sarcinii. Pentru a intelege mai bine ce implica acest lucru, putem lua exemplul urmator: sa presupunem ca un project manager de succes are dificultati in a se adapta la noul loc de munca. Aceasta se datoreaza in mare parte motivatiei crescute a acestuia fata de sarcinile si precedurile rutiniere, cat si nevoii de ordine. Din nefericire, i s-a dat sarcina de a dezvolta noi produse intr-o companie aflata in faza de start-up, unde nu existau inca reguli si nici o structura bine definita. Cea mai buna optiune in cazul acestuia ar fi acceptarea acelor sarcini de creare a proceselor si procedurilor pentru realizarea noilor produse.

Extrem de putini oameni sunt motivati in egala masura de toate sarcinile pe care jobul le presupune. Iar motivul este unul comun: nici tu, si nici oricare alta persoana nu este motivata sa faca absolut totul. Cu totii avem domenii fata de care motivatia nostra este mai scazuta.

Majoritatea persoanelor care ajung sa cunoasca succesul in domeniul profesional sunt cele care constientizeaza aceste arii si aplica strategiile descrise mai sus.

hart
HART Human Resource Consulting
www.consiliereincariera.ro



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou