O carte de vizită reuşită

In stil office

O carte de vizită reuşită

Un dreptunghi de carton, banal la prima vedere, serveşte drept mijloc de comunicare şi te reprezintă în faţa clienţilor, a partenerilor de afaceri sau a colaboratorilor. Felul în care arată trebuie să se identifice atât cu funcţia ta, cât şi cu profilul companiei pentru care lucrezi. În plus este o foarte bună modalitate prin care îi faci pe oameni să te ţină minte.

În funcţie de profil, cartea ta de vizită va arăta diferit. Aşa că, dacă ai nevoie de o carte de vizită nouă, dă fuga la o firmă specializată şi anunţă-i ce vrei exact. Din păcate, în majoritatea companiilor cărţile de vizită sunt făcute la fel pentru toţi angajaţii de către conducere. În cazul în care ai o funcţie care te obligă să intri des în contact cu alţi oameni (HR sau PR), atunci cere-ţi dreptul de a opta pentru un design la alegere. Nu uita, totuşi, să păstrezi linia oficială a firmei.

Dacă lucrezi în publicitate

carte de vizitaAtunci cartea de vizită trebuie să fie cât mai originală. Aşa îţi asiguri o părere bună a clientului. Nu te poţi prezenta la un pitch fără toate detaliile bine puse la punct, aşa că nu neglija nici acest aspect. Spre norocul tău, domeniul este foarte permisiv, aşa că puţin nonconformism te-ar scoate din anonimat. Totuşi, contează şi cui îi înmâni respectiva carte de vizită. Te întâlneşti des cu oameni din zona top-managementului? Atunci nu îţi face cărţi de vizită roz, oricât de nonconformist ar fi. Una elegantă, dar cu foarte mult bun gust e suficientă. Lucrezi la Departamentul de Creaţie? Atunci fii liberă să faci tot ce te taie capul.

Dacă lucrezi într-un domeniu creativ

cardDacă eşti jurnalist, atunci cartea ta de vizită trebuie să reflecte profilul publicaţiei sau postului TV. Într-un fel arată dacă eşti reporter la un tabloid şi cu totul altfel dacă editezi o revistă de cultură. Totuşi, creativitatea este mai mult decât bine venită şi aici. Dacă lucrezi în industria frumuseţii, atunci simte-te liberă să foloseşti desene şi culori cât mai trăsnite, mai ales dacă vrei să-ţi impresionezi clienţii.

Dacă lucrezi în domenii mai "office"

carte de vizitaDacă eşti o femeie de afaceri, medic sau ai orice altă meserie care implică foarte multa seriozitate, atunci cartea de vizită trebuie să fie cât mai simplă, formală şi să inspire multă încredere şi seriozitate. Stilul recomandat este unul elegant şi deloc încarcat. Doar vrei să faci impresie bună, nu?

Ce trebuie să conţină o carte de vizită:

prenumele şi numele persoanei – în această ordine
funcţia – se scrie cu caractere mai mici decât cele de la nume
numele şi logo-ul companiei
datele tale de contact – adresa, numere de telefon, e-mail, adresa web (nu exagera cu mai multe adrese de e-mail)

E bine să alegi hârtie şi cerneală de calitate atunci când comanzi un nou set de cărţi de vizită. Cartonul trebuie să aibă o textură bună, iar tuşul cu care este imprimat să fie de cea mai bună calitate. Dacă nu eşti întrebată atunci când dai comanda, atunci ai grijă să spui singură ceea ce vrei. Până la urmă e imaginea ta în joc şi cel mai mic detaliu contează. Atunci când va avea nevoie să te apeleze, persoana care ţine în mână cartea ta de vizită o va privi, poate, cu atenţie. Să nu riscăm nimic, deci.

La fel, nu e bine să optezi pentru caractere minuscule. Există destul spaţiu de desfăşurare. Font-ul trebuie să fie citeţ, pentru că nu-ţi doreşti ca cineva să se chinuie să-ţi descifreze numele sau adresa de e-mail. Nu exagera nici cu marimea, s-ar putea să nu încapă în suportul pentru cărţi de vizită. Totuşi, acesta e momentul să fii creativă. Alege un design nonconformist şi ignoră template-urile pe care vor încerca cei de la firmă să ţi le vândă cât mai repede. Acelea sunt uşor de realizat şi îi avantajează pe ei, dar pe tine nu.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou