Managementul stresului

In stil office

Managementul stresului

Conform datelor unei agentii europene pentru studiul sigurantei si calitatii conditiilor de munca, fiecare al treilea om care lucreaza este afectat de stres, indiferent de domeniul profesional, natura muncii sau nivelul ierarhic. Stresul datorat muncii este a doua cauza a problemelor de sanatate in Europa.

De aceasta cauza sunt legate 50% din absentele de la locul de munca, iar pierderile companiilor se ridica la peste 20 miliarde de euro anual.

Conform cercetarilor americane, 40% din populatia lucratoare a SUA apreciaza munca drept  „foarte sau extraordinar de stresanta”, iar 25% din ei o considera factorul cel mai stresant al vietii.

Cauza cea mai frecventa care favorizeaza stresul de la locul de munca este incarcarea excesiva, lipsa de control asupra situatiei si lipsa de siguranta. Stresul datorat muncii poate avea drept consecinte: depresii, neliniste, nervozitate, oboseala, boli cardiace si in ultima instanta duce la o stare critica sub aspect profesional si personal.

Starile psihice precum: apatie, negativism, stanjeneala, plictiseala, insatisfactie, oboseala, instrainare, furie sau iritabilitate ca de altfel si problemele fiziologice precum durerile de cap si stomac, sunt cele mai frecvente simptome ale stresului.

Cu toate ca prevenirea stresului trebuie sa se realizeze la nivel de organizatie, este  important ca fiecare om sa invete sa gestioneze stresul, pentru a-si asigura succesul preofesional pe termen lung si pentru a-si mentine sanatatea fizica si psihica.

1. Schimbati perspectiva

Daca angajatorul cere prea mult de la dvs., incercati sa intelegeti unde este problema: in modul in care dvs. va organizati, sau in modul in care departamentul respectiv activeaza. Un consilier in cariera va poate ajuta sa priviti situatia actuala din alta perspectiva si sa realizati un plan de actiune.

2. Invatati sa puneti punct situatiei

Daca simtiti ca incordarea sau stresul cresc, faceti o pauza. Cinci minute in afara spatiului in care lucrati, departe de rutina muncii desfasurate, contribuie la scaderea semnificativa a stresului.

3. Apreciati viata dvs. personala

Datorita telefoanelor mobile si internetului suntem disponibili pentru toti si toate in orice moment. Nu permiteti sa dispara granitele intre timpul de munca si timpul personal. Respectati timpul pe care ati stabilit sa il dedicati familiei sau chiar dvs. Este important sa lasati munca la birou, chiar si atunci cind biroul dvs. este o camera in propria casa.

4. Luptati cu haosul

Gasiti timp sa va organizati locul in care lucrati, faceti ordine in sarcini, faceti o lista si bifati ceea ce ati rezovat. Sentimentul ca aveti de rezolvat prea multe lucruri si ca pierdeti controlul asupra situatiei provoaca stres.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou