Fericire la birou?
In stil office
Pentru a avea succes orice organizatie are nevoie de angajati fideli. Oare o organizatie care se bucura de succes este una in care angajatii sunt mai fericiti la locul de munca decat altii?
Este esential sa gandim in termeni de mai multe dimensiuni ale fericirii. Una din dimensiunile principale se intinde de la a te simti rau la a te simti bine. Alte dimenisiuni se intind de la depresie la entuziasm si de la anxietate la confort.
Aceste dimensiuni diferite ale fericirii sunt legate de diferite variabile din aria noastra de interes. De exemplu, cerintele prea inalte in ceea ce priveste un post sunt mai degraba indeaproape asociate cu nefericirea de tip anxiogen decat cu nefericirea de tip depresiv; oamenii aflati in pozitii superioare sunt mai fericiti in termenii unei depresii scazute dar mai putin fericiti in termenii unei anxietati crescute .
De asemenea este esential sa distingem intre diferitele preocupari legate de fericire si diferitele contexte. Conceptul de ‘fericire’ fara a avea un context este de notorietate globala pe cand atunci cand vorbim de ‘fericire’ incadrata intr-un context (de exemplu satisfactia postului) acopera numai sentimentele legate de aceasta arie cum este cea a locului de munca.
Expansiunea economiei globale si continua evolutie tehnologica au facut ca organizatiile sa se confrunte cu o nevoie permanenta de schimbare, invatare si inovare. Datorita faptului ca satisfactia (poate fericirea) persoanei care realizeaza sarcinile a devenit un factor esential al cresterii productivitatii, ea s-a transformat in acelasi timp intr-o garantie a succesului organizatiei.
Iata de ce intelegerea factorilor care contribuie la fericirea angajatilor si implicit la performanta acestora a devenit esentiala in ceea ce priveste managementul resurselor umane.
HART Human Resource Consulting
www.consiliereincariera.ro