Fericire la birou?
In stil office
Pentru a avea succes orice organizatie are nevoie de angajati fideli. Oare o organizatie care se bucura de succes este una in care angajatii sunt mai fericiti la locul de munca decat altii?
In literatura de specialitate, exista putine studii referitoare la motivele care contribuie la fericirea, performanta, angajamentul fata de organizatie, rotatia de personal si relatia acestora in mediul IT, un mediu prin excelenta supus schimbarilor, atat in ceea ce priveste tehnologia cat si cunostintele. O intelegere mai profunda a acestor variabile si a interactiunilor dintre ele ar putea oferi cercetatorilor informatii suplimentare in ceea ce priveste factorii care determina rezultatele organizationale.
Un potential raspuns ar fi acela ca angajatii din domeniul IT cauta un mediu in care sa fie fericiti.
De ce unii oameni se pot considera mai fericiti la locul de munca decat altii? Desi decadele recente au adus multe raspunsuri la acesta intrebare, rata dezvoltarii solutiilor la acesta problema este mica. Psihologii din domeniul organizational nu au excelat prin studiile despre fericire. Nu numai ca au ignorat total acest termen, dar masuratorile lor au fost fie despre aspectele negative (de exemplu stres sau surmenare) fie au fost prea limitate (de exemplu satisfactia postului). Aceste modele legate de posturi au exclus multe variabile importante, s-au concentrat pe aspecte mai inguste ale acestui domeniu.
Fericirea este foarte semnificanta pentru noi, la modul personal, si exista o mare preocupare pentru fericirea angajatilor nostri si pentru fericirea noastra. Cat despre importanta practica, acum exista dovezi considerabile ca fericirea este implicata intr-o serie de comportamente – performanta in cadrul postului, rata demisiilor, absenteismul, comportamentul persoanelor si poate creativitatea.