Fata in fata la interviu

In stil office

Fata in fata la interviu

Mergem la interviuri de angajare, ne prezentam oferta si pretentiile, apoi asteptam telefonul care intarzie sa ne cheme. Deruland inapoi, se prea poate ca pregatirea pentru interviu sa nu fi fost la inaltimea asteptarilor. In febra pregatirilor de a obtine un salariu cat mai consistent, uitam ca cererea trebuie sa egaleze oferta.

Daca prezentarea scrisa a fost convingatoare, specialistii in recrutare vor dori sa te cunoasca mai bine. In afara de calitatile care sunt absolut necesare pentru post, trecand peste proba CV-ului, primul contact fata in fata cu potentialul angajator este si el foarte important.

Intotdeauna vor fi urmarite diverse aspecte cu privire la candidatul care aspira la un post. Exista o componenta vizibila, mai usor de descifrat la prima vedere si una, nu la fel de accesibila, la nivel de comportament.

Daca hainele si infatisarea fizica in general sunt o carte de vizita pe care i-o oferi celui din fata ta, atunci se recomanda maxima atentie la ce “scrii” in ea. O tinuta bine aleasa te poate ajuta mai mult decat banuiesti sa afisezi un aer hotarat si serios. Chiar daca firma la care te prezinti nu impune un cod vestimentar rigid, nu strica sa eviti o tinuta gen trening. Se mai recomanda sa acorzi atentie accesoriilor (pantofii curati, de exemplu) si micilor detalii precum manichiura.

Din pacate, exista si in mintea specialistilor cateva tipare de gandire care aduc mai mult succes celor peste care se suprapun. Aspectul fizic atragator este unul dintre tipare. Din pacate, nu toti aratam ca in reclame, asa ca va trebui sa suplinim lipsa sex-apealului, cu o infatisare ingrijita, decenta si neostentativa. Atentie, bine imbracat nu inseamna neaparat si scump imbracat. Ce isi poate inchipui angajatorul la prima vedere a unei domnisoare mult prea impopotonate? “Probabil ii trebuie mai mult timp pentru manichiura decat pentru sarcinile de serviciu”…

Tot la nivel declarativ se incadreaza si ceea ce spunem despre noi, despre fostii sefi si colegi, scopul intrebarilor de la interviu nefiind mereu cel aparent. Prin intrebari se urmareste obtinerea unor date relevante despre candidat, atat ce declara el cat si ce se poate citi printre randuri.

De exemplu, se pot culege informatii despre experienta si stilul de lucru:

  • studiile din CV sunt doar pe hartie sau sunt “pe bune”
  • candidatul este mai degraba solitar sau dimpotriva, se poate incadra in echipa
  • predomina cunostintele teoretice sau cele practice
  • se poate adapta sau nu la un program de lucru prelungit sau deplasari
  • nu vorbeste de rau despre fostul loc de munca
  • isi poate vizualiza evolutia profesionala pentru urmatorii cativa ani

Alte intrebari investigheaza latura personalitatii:

  • se poate vorbi de o motivatie reala pentru munca propusa?
  • ce fel de pasiuni are candidatul? Sunt interesante?
  • isi cunoaste punctele tari si punctele slabe?

Un ritm alert si concis, raspunsurile cat mai deschise si poate un strop de umor sunt calitati favorabile ale discursului verbal.

Dar in timp ce cuvintele pot insela, nu se poate face acelasi lucru la nivel non-verbal. Specialistii urmaresc cateva caracteristici definitorii ce se desprind din mimica si gestica persoanei, din reactiile vegetative ale organismului, care nu pot fi falsificate si sunt greu de controlat in mod constient. De exemplu, roseata obrajilor, mainile umede, tremurul vocii, agitatia degetelor sunt semne ale nervozitatii. O voce stinsa, privirea plecata, mainile ascunse undeva sub birou, umerii lasati- pot vorbi despre o lipsa de incredere in propriile puteri. Pentru cineva care vrea sa insele prin cuvinte, privirea atintita cateva clipe in sus, mana adusa in dreptul gurii sau tragerea de lobul urechii sunt potentiale indicii aflate la indemana privitorului.

Daca vrei sa faci o impresie favorabila la interviu, da atentie indiciilor de mai sus, nu ca sa le disimulezi, ci sa le asimilezi cu adevarat. Nu incerca sa fii altceva decat esti, dar fii cat poti de bun/a. Cea mai convingatoare prezentare se bazeaza pe autenticitate.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou