Fa o lista!

In stil office

Fa o lista!

De cand am fost mica m-am obisnuit sa fac liste. Asa ca, in timp, am devenit dependenta de ele: lista de cumparaturi (atat de alimente cat si de haine, mobila sau mai stiu eu ce), lista cu lucrurile pe care trebuie sa le fac in ziua respectiva sau liste cu ce mi-am propus sa fac in anul in curs.

Aceste liste m-au ajutat intodeauna sa fiu mai organizata, sa nu uit lucruri si sa ma simt foarte bine cand la sfarsitul zilei am vazut ca toate lucrurile de pe ea au fost rezolvate.

Atunci cand esti obisnuita sa faci liste, viata ta se simplifica foarte mult. Eu imi notez in agenta diferite lucruri de care ma lovesc zi de zi. De exemplu, ma inspir din filme sau de la tv in general: tinute, obiecte de decor, modul in care este mobilata o casa sau doar o camera, idei de cadouri, subiecte pentru articole, lucruri pe care as vrea sa le cumpar pe viitor.

Sa pui pe hartie lucrurile pe care vrei sa le faci sau sa le cumperi, te poate ajuta sa ajungi sa le realizezi si sa nu ramana doar la stadiul de "as vrea…" sau "e o idee buna".

Control

Atunci cand ai foarte multe lucruri de facut intr-o singura zi, o lista te poate ajuta sa-ti eficientizezi munca, sa nu uiti de anumite task-uri si sa ai un control asupra lucrurilor.

Organizare

Daca te obinuiesti sa faci liste, o sa te tranformi intr-o persoana mult mai organizata. Pune lucrurile pe lista in ordinea prioritatiilor si tine-te de ea!

O lista este indicata si atunci cand pleci intr-o calatorie. In acest fel nu o sa te trezesti cu bagajul plin de haine pe care nici nu ai timp sa le porti sau, mai rau, fara lucruri esentiale precum periuta de dinti, incarcator pentru telefon etc.

Salveaza timp si energie

Atunci cand iti organizezi lucrurile din timpul zilei, iti este mult mai usor sa estimezi cat o sa dureze fiecare, ce faci la o anumita ora, cand ai putin timp liber. Sa zicem ca ajungi la birou si ai foarte multe de facut, fara o lista o sa intri in panica, o sa ai impresia ca nu o sa-ti ajunga timpul si o sa lucrezi dezorganizat.

Atunci cand ai o lista incearca sa o respecti. Incepe cu lucrurile importante, ele au prioritate si incearca sa nu te abati de la task-ul respectiv, mergi pana la capat. Jonglatul cu mai multe lucruri deodata nu este indicat… vorba aia "cine alearga dupa doi iepuri, nu prinde nici unul".

Incearca sa faci liste timp de doua saptamani, vei observa ca viata ta se simplifica radical si o sa te intrebi "oare cum m-am descurcat fara liste pana acum?".

Mai putin stres, mai multa eficienta! Spor la bifat!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou