De ce sunt importanti consultantii in cariera?

In stil office

De ce sunt importanti consultantii in cariera?

Ce este un consultant in cariera? Avem nevoie de unul? De ce sa apelam la un consultant in cariera?

Daca esti la inceput de drum si ai nevoie de indrumare si de sfaturi pentru a cladi o cariera in profesia care iti place, ai nevoie de ajutorul unui consultant in cariera.

Acesta este un profesionist care te poate ajuta sa gasesti o slujba sau sa iti dai seama ce anume vrei sa faci in viata profesionala.

Pentru a te cunoaste mai bine si ca sa te poata ajuta, consultantul trebuie sa iti adreseze o serie de intrebari:

  • Ce iti place cel mai mult sa faci?
  • Care sunt calitatile tale transferabile?
  • Care sunt punctele tale forte si cum le poti aplica in piata muncii?
  • Ce iti doresti si cum poti obtine asta cel mai bine?
  • Cunosti care iti sunt optiunile disponibile si cum poti sa le accesezi?

Dupa ce a obtinut raspunsul la acestea, rolul specialistului este sa realizeze o potrivire a abilitatilor tale cu scopurile pe care le ai intr-un anumit domeniu de lucru. Pentru a efectua acest proces trebuie sa testeze si sa identifice care sunt abilitatile, punctele forte si slabiciunile tale. Daca esti un proaspat absolvent, consultantul te va ajuta sa iti gasesti un loc de munca, sa iti realizezi un CV profesionis si sa iti reliefezi calitatile care te definesc. Cautarea unui loc de munca nu este deloc usoara pe cont propriu, iar consultantul va fi langa tine la fiecare pas, iti va impartasi intamplari din experienta sa precum si diferite ponturi din domeniu care iti vor mai usura munca.

Testarea psihometrica

In consultanta in cariera este necesara si aplicarea unor teste folosite pentru a oferi informatii asupra anumitor arii de activitate, interese sau stiluri de personalitate ale candidatului. Acestea sunt numite testari psihometrice. Prin evaluarea abilitatilor unui candidat, un consultant competent poate identifica imediat un potential angajator care sa aiba oferte de munca ce i se vor potrivi. Astfel, candidatul isi va gasi un loc de munca destul de repede si nu va mai pierde timp cu cautarile pe cont propriu.

Schimbarea de cariera

Exista situatia in care o persoana doreste sa isi schimbe cariera, insa nu are idee cum poate face acest lucru fara sa suporte consecinte in plan financiar. Ei bine, consultantul analizeaza abilitatile, competentele si experienta trecuta a candidatului si identifica toate optiunile de cariera pe care acesta le are si pe care singur poate ca nu le-ar fi luat in considerare. Daca in sectorul de activitate in care persoana activeaza nu se mai fac angajari ci dimpotriva, restructurari, si aceasta e fortata sa isi schimbe orientarea carierei, ajutorul unui consultant este crucial in gasirea unui nou loc de munca.

Acesta identifica diferite modalitati prin care persoana respectiva isi poate folosi abilitatile si competentele si intr-un nou mediu de afaceri. De asemenea, va identifica si nevoile de training pentru ca persoana respectiva sa se acomodeze in noul domeniu si sa fie atractiva pentru potentialii angajatori. Practic consultantul ii asigura candidatului vizibilitate pe piata muncii.

Au existat si cazuri in care unele persoane au fost sfatuite sa isi deschida propria afacere. Sunt oameni foarte bine pregatiti cu abilitati dezvoltate de leadership si management si care sunt consiliati si sfatuiti sa devina prorietarii unui busniess, pentu ca acesta este rolul care li se potriveste cel mai bine. In acest caz, un factor importsant de discutat impreuna cu consultantul sunt scopurile candidatului pe termen lung, acesta fiind consiliat si in elaborarea unei strategii care sa il ajute in realizarea obiectivelor sale.

Iata trei dintre cele mai importante in gasirea rapida a unui job:

  • Construieste-ti un brand personal – creeaza-ti o identitate in jurul domeniului tau de activitate. Stabileste-ti scopurile pe termen scurt si pe termen lung si implica-te in cat mai multe activitati care sunt relationate cu industria in care iti cauti un loc de munca. Scrie articole in presa de specialitate, participa la diverse conferinte, workshopuri, campanii si actiuni de voluntariat.
  • Actioneaza – Elaboreaza un plan si o serie de strategii prin care sa faci ceea ce ti-ai propus si iti doresti.
  • Elaboreaza un CV foarte bun – mentioneaza aspectele de mai sus.

Articol scris de: Carmen Draghici



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou