Cum sa scrii o scrisoare de recomandare
In stil office
S-ar putea sa fii rugata din cand in cand sa scrii o scrisoare de recomandare pentru cunoscuti. In mod obisnuit asta se intampla odata ce ocupi o pozitie inalta in viata profesionala sau daca ai castigat o anumita pozitie in viata care iti permite sa analizezi si sa comentezi comportamentul celor are lucreaza cu sau pentru tine.
Formatul si aspectul
O scrisoare de recomandare trebuie sa aibe un aspect profesionist; de aceea este mai bine sa o redactezi la computer decat de mana. Fii atenta si la limbaj si la terminologie, avand grija sa folosesti cantitatea potrivita de jargon si sa eviti folosirea excesiva a cuvintelor pompoase. Foloseste adjective pozitive evitand termeni precum “destul de”, “acceptabil”, “potrivit”, etc. Fii foarte exacta in privinta calitatilor pozitive pe care le descrii.
Descrierea calitatilor intr-o scrisoare de recomandare
Descrierea calitatilor vagi sau latente. Nu este usor sa descrii atributele vagi precum imaginatia, coeficientul de inteligenta emotionala, abilitatea de gestionare a conflictelor, etc. In astfel de situatii este indicat sa insisti asupra calitatii respective bazandu-te pe exemple concrete de situatii in care atributul respectiv a fost vizibil.
Pentru orice candidat o scrisoare de recomandare buna joaca un rol foarte important in procesul de recrutare si angajare, facand adesea diferenta cruciala din obtinerea sau nu a jobului in cauza. Scrisoarea de recomandare constituie poate singura modalitate prin care viitorul angajator isi poate face o idee despre abilitatile propriu-zie ale candidatului, despre aplicarea lor practica in situatii reale si despre abilitatea candidatului de a-si folosi talentele si abilitatile in mod eficient. De aceea, redactarea unei scrisori de recomandare corecte, cuprinzatoare si pozitive este o activitate importanta si trebuie sa-ti dai tot interesul si stradania sa o scrii cum trebuie.