Comportamentul la teleconferinte

In stil office

Comportamentul la teleconferinte

„Teleconferinta in 5 minute in camera de familie, oameni buni”. Ai citit vreodata un astfel de e-mail si ti-ai dat ochii peste cap? De ce o numim camera de familie daca nu putem sta unul langa celalalt?

In lumea birourilor, multe dintre frustrarile zilnice graviteaza in jurul comunicarii. Pentru ca oameni sa devina mai mult ca o familie la locul de munca, exista o serie de lucruri corespunzatoare in comunicare, fie ca aceasta comunicare este prin e-mail, telefon sau teleconferinta pe care trebuie sa le respecti.

  1. Cand vine vorba de telefoane cu difuzor, butonul „mute” este prietenul tau. Avem simpatie pentru un coleg racit si ne pare rau pentru el, dar poate deveni iritant sa fii constant interupt de stranuturi, suflat de nas sau tuse. Din pacate, nu suntem niste fiinte silentioase prin natura si este nevoie de mai mult decat o tuse pentru a intrerupe o teleconferinta. Tehnologia pentru teleconferinte face aproape imposibila transmiterea sunetelor de catre doua parti in acelasi timp. Ce se intampla, este ca, de multe ori, o conversatie este intrerupta de cineva care tuseste sau isi drege gatul. Multe dintre aceste intalniri de conferinte contin si o multime de „informatii sterile”. Acest lucru inseamna ca o persoana vorbeste foarte mult. In acest timp ar trebui sa apesi butonul „mute”. Cand vine randul sa vorbesti tu, mai apesi inca o data pe acest buton.
  2. Tusea si stranutul se „potrivesc”. Daca te confrunti cu unul din episoadele mentionate anterior, ar fi mai bine sa dezactivezi casca (daca participi separat) sau sa parasesti (in liniste) sala de intalnire pana cand iti revii.
  3. Participa la teleconferinta dintr-un loc linistit. Daca ai usa, inchide-o pe timpul teleconferintei. Aceasta regula este buna nu numai pentru participantii la teleconferinta, ci si pentru ceilalti colegi care nu vor sa auda o conversatie care nu ii intereseaza direct.
  4. Prezinta partile de la bun inceput. Toti participantii la astfel de conferinte trebuie sa fie introdusi de catre cei care au initiat teleconferinta, la inceputul acesteia.
  5. Inainte de a lua cuvantul, fa-ti o foarte scurta descriere. Nu presupune ca esti foarte cunoscut, chiar daca s-au facut prezentarile la inceput.
  6. Daca lucrezi cu computerul, investeste intr-o casca. Tot mai multe dintre teleconferinte se tin prin intermediul computerelor. Din pacate, utilizarea unui microfon si difuzor de computer poate fi destul de dificil din cauza ca se pot crea ecouri si pot aparea interferente. Un set de casti bune, elimina aceste probleme.
  7. Testeaza-ti echipamentele aflate in dotarea locului de munca, inainte de teleconferinta. Este mult mai bine sa observi problemele tehnice inainte, decat sa le observi in timpul teleconferintei.
  8. Stai departe de telefoanele mobile. Desi, sunt utilizate pentru a tine teleconferinte, utilizarea lor adesea genereaza probleme statice si auditive. Daca ai de ales, evita celularele.
  9. Stabileste o agenda. Daca tu conduci intalnirea de teleconferinta, este responsabilitatea ta sa concepi o agenda. Anunta pe toata lumea care va fi timpul aproximativ alocat teleconferintei. Incearca sa respecti acest timp si sa aloci suficient pentru fiecare subiect.
  10. Fii concis. Ca in orice intalnire, monologurile lungi, pot face audienta sa arunce priviri insistente la ceas sau chiar sa adoarma (iar daca folosesc butonul „mute” nici nu iti vei da seama). Din respect pentru timpul tututror (care este aproape intotdeauna limitat) , imbratiseaza idea de „scurt si la obiect” pentru o teleconferinta la locul de munca.
  11. Punctualitate. Chiar daca nu participi activ la teleconferinta, trebuie sa ajungi la timp pentru a nu intrerupe in mod nepoliticos conversatia deja inceputa. Iar punctualitatea, este si mai importanta in cazul persoanei care initiaza teleconferinta. Daca tu organizezi totul, trebuie sa ajungi mai repede cu cateva minute inaintea celorlalti colegi de munca.
  12. Nu intrerupe. Cateodata, in astfel de cazuri, fiecare dintre noi simtim nevoia sa intrerupem pe cineva. Cand putem sa facem acest lucru, dar simtim ca discutia aluneca spre altceva, cateodata decidem ca intreruperea este singura modalitate de a ne spune punctul de vedere fara ca acesta sa para irelevant in munca pe care o prestam. Dar cand intrerupem pe cineva, nu actionam in conformitate cu regulile unei comunicari. Intreruperea poate transmite, in mod neintentionat, lipsa de respect in conversatie, prin urmare ar trebui evitata in cadrul oricaror teleconferinte, deci cu atat mai mult in cazul uneia realizate la locul de munca.

Consideratia pentru celalalt este ghidul fundamental pentru realizarea unui comportament adecvat in timpul unei teleconferinte. Toata lumea vrea sa stie cine vorbeste in  momentul respectiv. Toata lumea doreste ca teleconferinta sa fie gata la timp (sau cel putin toata lumea spera). Toata lumea vrea sa auda ce anume se vorbeste si fiecarea vrea sa fie auzit atunci cand ii vine randul sa ia cuvantul. Da un exemplu si promoveaza prietenia si respectu in biroul de la locul tau de munca, iar acele conferinte in camera de „familie” nu vor mai fi atat de putin asteptate.

Forum Mayra: "Bunele maniere".



feedback
автоновости Обзор BMW X1 2023 — самый дешевый кроссовер Обзор 2023 Kia Sportage Hybrid SX-Prestige Обзор Toyota GR Corolla Circuit Edition 2023 Lexus UX 250h F Sport Premium 2023 Года Porsche Taycan — рекорд Гиннесса Обзор Hyundai Elantra N 2023 года выпуска Обзор Mazda MX-5 Miata Grand Touring 2022
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou